U svakodnevnoj nabavci može nam se dogoditi da imamo dugačak spisak, ili da moramo da pređemo celu radnju, probijajući se kroz druge kupce, zbog jednog jedinog artikla koji nam je potreban.

Svako ko pazi na kućni budžet dva puta će pogledati cenu proizvoda koji uzima, ali šta raditi kada se ta cena ne poklapa sa onom koju vam naplate na kasi?

Najčešće se ovakve situacije dešavaju u prehrambenim prodavnicama gde je broj artikala veliki i cene se često menjaju zbog akcija, rasprodaja, promocija... Ali nije retkost da se dogodi i u drugim radnjama. Koja su onda prava kupca?

Propisi navode da je trgovac dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge u skladu s propisima koji uređuju trgovinu, piše u Zakonu.

Ako se nađete u ovakvoj situaciji, imate pravo da platite proizvod po ceni koja je istaknuta na polici, a ukoliko trgovac odbije, imate pravo da ga prijavite Tržišnoj inspekciji, gde dalje može da plati kaznu od 300.000 do čak dva miliona dinara.

List "Politika" objavio je pismo čitaoca koji je naveo da je čokoladicu uzeo videvši cenu od 40 dinara, ali da mu je naplaćeno 63 dinara na kasi. Prodavačica u radnji na Vidikovcu rekla je da nema ništa s tim, kasa tako registruje i ona samo radi svoj posao.

"Potrošačima je važno da znaju kako, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da im plati razliku", odgovor je ovom čitaocu.

Pročitajte i čestu prevaru koja se dešava čak i na pijaci, kao i prevaru pri kupovini online.

(MONDO)