• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KUPILI STE NOVE PATIKE I SHVATILI DA SU OŠTEĆENE? Mnogi prodavci odbijaju reklamacije, evo koja su vaša prava

Autor Sara Gajić

U 2021. godini 24 000 kupaca je reklamiralo kupljeni proizvod, u većini slučajeva jer je kupljeni predmet bio oštećen ili neispravan.

 reklamacija patika Izvor: Shutterstock.com/frantic00

Po broju reklamacija potrošači se najviše žale na odeću i obuću, sa 20 odsto prijava na obuću, od toga se više od polovine tih reklamacija se odnose na patike.

Veliki kućni aparati su 15 odsto sveukupnih prijava, pri čemu se trećina pritužbi odnosila na mašine za pranje veša i sušenje, kao i posuđe.

Oko 10 odsto reklamacija uloženo je na informacionu i komunikacionu opremu (polovina na mobilne telefone), a na usluge interneta oko sedam odsto.

U 31 odsto slučajeva Nacionalna organizacija potrošača Srbije je kupce upoznala s njihovim zakonskim pravima, na nezavisno veštačenje upućeno je 20 odsto kupaca, dok je 11 odsto savetovano da podnesu prijavu tržišnoj inspekciji.

Možda će vas zanimati

Predmet prijave u trećini odsto slučajeva bio je nepoštovanje ili odbijanje reklamacije, 20 odsto građana žalilo se na neispravne proizvode ili lošu uslugu. Po šest odsto njih izjasnilo se da nije ispoštovan rok za izvršavanje reklamacije i da na nju nije ni odgovoreno. Oko dva procenta nisu imala pravo na odustanak od ugovora.

Zoran Nikolić iz NOPS-a rekao je da je i Ministarstvo trgovine uvidelo da postoji nedovoljna informisanost građana o sopstvenim pravima u ovoj oblasti.

"Što mi primećujemo jeste da postoji i određena inertnost. Da bi ostvarili svoja prava, građani najpre moraju da ih poznaju" rekao je on i dodao da nije preterano reći da se to može uporediti s propisima u saobraćaju. Morate, kaže, poznavati znakove kako biste mogli da ih pratite i učestvujete u saobraćaju.

 "Ništa se ne razlikujemo od zapadnih zemalja, niti je tamo zakon bolji, ali je potrošačka kultura kod njih na mnogo višem nivou " istakao je Nikolić. Osvrnuo se i na probleme u onlajn trgovini i upozorio kupce da nije sve internet trgovina jer na društvenim mrežama postoji mnogo fizičkih lica koja prodaju.

"A kada od njih kupujete, nemate pravo na žalbu. Nema računa, a ni poznatog, registrovanog trgovca. Papir o isporuci robe koji ste dobili od brze pošte nije dokaz ni za šta. Zato stalno apelujemo da se vodi računa o tome jer određen broj ljudi u Srbiji toga nije svestan" rekao je Nikolić.

Podsećamo da je elektronska trgovina prošle godine u odnosu na 2020. porasla za 70 odsto i da je ukupni obrt na tom tržištu u Srbiji oko 55 milijardi dinara. 

(MONDO/POLITIKA)

Pročitajte i ovo

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mikac678

Sve što kupujem zadnjih par godina kupujem online odem vidim, probam i onda naručim. Uvek možeš da vratiš robu ako ti se ne sviđa ili si se predomislio ili sam proizvod ima neki problem bez navođenja razloga u roku od 14 dana od dana isporuke robe, samo im daš broj računa na koji treba da ti vrate novac. Dok to nije slučaj kad kupuješ u prodavnici i tu počinju problemi oko reklamacije. Do sada vratio jedne patike jer im je đon izdušio posle tri dana, aparat za espreso jer nisam bio zadovoljan kvalitetom kafe koju pravi i nikakave probleme nisam imao oko vraćanja. A to što ovi kupuju preko fejsa i instagrama od raznorazni likova njihov problem, ta roba niti je original niti mogu da je reklamiraju

Lo

@Mikac678 I ja tako, samo ja ne idem da probam. Mozes da koristis ako kupujes neki novi brend a nisi siguran u veličine, neki sajt sa Fit Finder. Tipa Yoox, ili Tessuti, ili grčki cosmossport... itd Oni imaju pikrivaju vecinu sportskih i dizajnerslih brendova. Odes na njihov sajt, nadjes brend tipa lupam Trussardi udjes u musku kolekciju nadjes sta te zanima primera majice. I onda udješ u modele koje ti zaoadnu za oko i onda ti se pojavi dole ispod slike tipa find your size klikneš i otvori ti se fit finder prosto za koriscenje sve ti samo kaze. I lepo uneses visina, tezina, izaberes od tri ponudjene ikonice tvoju gradju abdomena, ramena, godine uneses potrebno radi raspodele tezine, izaberes fit prosek, slim, tesno, opusteno, extra opusteno.... I ono ti da iskaze u procentima koja bi ti velicina tog modela bila najidealnija za tebe. A to izracunava na osnovu mesecno miliardi obavljenih kupovina, i na osnovu hiljada ljudi kao i ti tvoje gradje, koji su to kupili i da li su vratili.

Kadlec

Neka NOPS kaze kako da se ostvare prava kada ne postoji preduzece ili nezavisni vestak koji sa fizickim licima saradjuje u oblasti obuce. 2 meseca prolazim gilgotu i pokusaju da reklamiram patike koje sam kupio u Spo.t Vis.on-u. Oni ne proznaju da je patika neispravna a ja nemam gde da dokazem da jeste.

special image