• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BEOGRAĐANKA POLUDELA ZBOG CIPELA KOJE JE KUPILA: Htela da ih vrati u radnju, a onda je odbili! Evo u čemu je problem

Autor Ivana Lazić

Savet za potrošače je da čitaju deklaraciju prilikom kupovine obuće.

 Žalbe na kupljenu obuću Izvor: Shutterstock.com/frantic00

Mnogi kupci imaju problem prilikom kupovine obuće, naročito zimske, kada dođu u situaciju da je u radnji naznačeno da je cipela vodootporna, a na deklaraciji piše da je obuća za suvo vreme. Koga poslušati u tom slučaju? Šta smo kupili shvatimo obično tek kada nas iznenadi prva jača kiša ili sneg.

"Dešavalo se da piše da je obuća vodootporna, a dokaže se suprotno – da nije. Dolazila sam i da vratim, međutim, oni neće to da učine", priča jedna Beograđanka.

Problem prilikom kupovine je što se deklaracija, na koju se prodavci uvek pozivaju kada je reklamacija u pitanju, često nalazi na kutiji i to je jedan od razloga zašto je ne pročitamo na vreme.

"Savet za potrošače je da čitaju deklaraciju prilikom kupovine obuće, većina njih je deklarisana kao obuća za suvo vreme, ukoliko primete nepravilnosti, na primer da je proizvođač označio obuću da je vodootporna, a da stoji u deklaraciji da je za suvo vreme, mogu se obratiti tržišnoj inspekciji ili našoj organizaciji", ukazuje Nikica Jovanović iz Udruženja potrošača Srbije.

Dakle, ako na čizmi piše "voterpruf", ali ne i na deklaraciji, nećete imati pravo da se žalite ako vam čizme propuštaju vodu. Ako na deklaraciji piše da ne propuštaju vodu, to je jedina garancija.

"Ako to piše u redu je, isto što treba da provere, obavezno ta obuća koja je vodonepropusna mora da ima zatvoren jezik, znači jezik ušiven, zatvorenog tipa. Ako je jezik slobodan, to ne ispunjava uslove vodonepropusnosti", objašnjava Lazar Ilić iz Jugoinspekta.

Prilikom uložene žalbe, trgovac je dužan da pošalje obuću na proveru i testiranje u neku od specijalizovanih laboratorija. U Jugoinspektu svake nedelje testiraju desetak pari obuće. Inače, kažu, u 80 odsto slučajeva ispostavi se da su reklamacije kupaca opravdane.

(Mondo/RTS)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Drakče Tormak

Obratite se ,,...tržišnoj inspekciji...". Ta inspekcija da nešto radi, toga ne bi ni bilo. Lično, a i prijatelji obraćali se TOJ inspekciji, a odgovori uglavnom tipa : ,,Znaš li ti ko to drži", ,,Ko bre da mu ide u radnju",... A idu, idu, ali privatno - službeno. A i ovi iz zaštite potrošača, ne rade, sem što daju ,,savet" obratite se . .

Mira

Moj sin koji je visok 194 cm i tezak oko 115 kg, pre 12 godina za svoju prvu platu casto sebe original patikama Nike. Kupio u radnji koja zastupa Nike prozvode. Posle 4 meseca pukao djon. Reklamirali, reklamirali, odbijen uz konstataciju da je do tog doslo usled opterecenja. Inace patike su broj 47. Pa ako neko nosi takav broj, neocekujete valjda nekog od metar ipo i 50 kg.

Goga

@Mira U pravu ste za patike. Ali amo je sin u vreme prve plate imao 115 kg, na 194 cm visine, on ima mnogo veći problem od patika.

special image