• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TOP SAVETI AUTOMEHANIČARA ZA KUPOVINU POLOVNJAKA! Jedna BOJA ukazuje na problem, a ovakav nikad ne uzimajte!

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Ovo su saveti automehaničara za kupovinu polovnog automobila, dobro zapamtite na šta treba da obratite pažnju kada razgledate polovnjake!

 Saveti automehaničara za kupovinu polovnog automobila Izvor: TV Prva/screenshot

Kako kupiti dobar polovni auto, a da ne budemo prevareni? Automehaničar Zoran Mladenović iz Beograda objasnio je šta bi trebalo gledati kada "merkamo" polovnjak, i na šta obratiti pažnju. Dao je savete za kupovinu polovnog automobila koje svako može da zapamti i primeni. Najpre, kada tek stignete do vlasnika polovnog automobila, dobro pogledajte sve spolja. Evo koji su saveti automehaničara za kupovinu polovnjaka!

"Opšte stanje vozila dobro pogledajte, da li je polovni auto kompletan, da ne fale neki delovi? Korozija je vrlo bitna, nekada su vozila neprikladno čuvana i parkirana i 'povuku' koroziju od zemlje. Stanje motora i kilometraža su, naravno, takođe važni", rekao je automehaničar Zoran.

Kako proveriti stanje motora? Nekoliko stvari ispod haube pokazaće vam kakvo je ono zaista, objašnjava automehaničar, a postoje i polovnjaci koji se najčešće kvare i njih ne uzimajte.

"Najbitnije je da motor nije mastan, da bude suv, da nisu vršene neke velike popravke. Pogledajte bocu tečnosti za hlađenje, mora da bude providna, bez gasova. Sama tečnost mora biti crvene boje ako je G12, ne braon ili crna, to je naznaka da je motor pred generalnom popravkom. Proverite nivo ulja, kakvo je stanje motora kada je zagrejan, koliko dimi kada se digne čep za ulje, to je naznaka da motoru treba velika popravka", rekao je on.

Izvor: TV Prva/screenshot

Kada su spoljašnja oštećenja u pitanju, automehaničar je rekao da polovni automobili često imaju uobičajene udarce od gradske vožnje, ali da to nije ništa strašno i može da se popravi. Neka vas takva oštećenja ne odgovore od kupovine polovnjaka koji inače ispunjava vaše kriterijume, jedini tip vozila koji automehaničar nikako ne preporučuje je "sklapano" - automobil koji nije fabrički napravljen tako već su ga prethodni vlasnici sastavljali od "ko zna kojih" delova.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 17

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Yaris 1.3

Kiza je jedan posten i dobar covek inace u tom servisu su pre svega kulturni pa sve ostalo prezadovoljan sam i svi moji prijatelji pozdrav

Ivan

Uglavnom kod nas automobili su stariji od 10 godina a ima ih jako puno i sa preko 20 godina i sa ko zna koliko pređenih kilometara i i jako je retko da takav automobil ispunjava sve navedeno. Kad bi sve što je nabrojao bilo ispunjeno moralo bi za takav auto izdvojiti bar 3000 eura. Alo ljudi pa ovde se još voze jugo i stojadin.

Pa da počnemo

Svaki dimi kada se skine čep za ulje, to su rabljeni motori. Odvrnite čep do kraja i ostavite ga, ako se čep pomera, skakuće i sl, to je generalna u najavi. Ako stoji na svom mestu nevezano za dim, motor je u redu. Pogledajte kada se pali auto, koje boje dim izlazi na auspuh. Provozajte ga i vidite kako vuče, ako ne vuče, a ima dobar obrtni momenat, zaprljana ili oštećena dizna. Ukoliko auto ima zamajac, upalite auto i rukom do pola stisnite kvačilo i osetite vibracije. Ako su vibracije prevelike zamajac je za zamenu, verovatno sa setom kvačila. Diskove, paknove i pločice, nema potrebe gledati, jer je svakako za preporuku da se menja pri kupovini - makar plociče. Oznaku na staklima kao što je neko rekao gore, proveriti godinu stakala. Mada to nužno ne mora da znači da je auto razbijen. Dešava se da se desi pukotina i da se staklo mora zameniti. Nije to prevelika filozofija. Menjač ako ne šalta lepo, i ako osetite da krcka, mora da se menjaju ležajevi i sl. Što se tiče kilometraže, šta tu da vam kažem - svaki je vraćan, reko koji nije, a taj koji nije i košta. Što bi rekli, nije važno koliko je prešao, nego koliko još može da prođe. Dijagnostika je uvek preporučljiva zbog eventualnih stvari. Točkovi - možete ih malo pomerati levo desno da vidite da li se klackaju zbog silen blokova, ležajeva i sl. Dot guma imate na svakoj gumi. Mali i veliki servis se svakako preporučuje pri kupovini bilo kojeg polovnjaka. Torzija se proverava kod Francuza. Pri probi osluškujte zvukove, da li nešto lupka, buči i sl, zbog trapa. U suštini sve se menja. Najteže je provaliti dizne i motor. Pozdrav

special image