• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVI RAČUNI ZASTAREVAJU POSLE GODINU DANA! Da vam ne bi naplatili potrebno je da uradite jednu stvar, rok je 8 dana

Autor Ivana Roslavcev Vlajković

Računi za struju, mobilnu i fiksnu telefoniju zastarevaju u roku od godinu dana.

 Koji računi zastare posle godinu dana Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Dugovanja građana za struju, mobilnu i fiksnu telefoniju zastarevaju u roku od godinu dana. Neplaćeni računi mogu da budu i prinudno naplaćeni i nakon tog perioda, a da bi korisnik to izbegao potrebno je da uloži prigovor na vreme. Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) napominju da građani, ukoliko ih je neko tužio za zastarelo potraživanje, treba da uzmu rešenje koje im stigne od izvršitelja i da to nikako ne izbegavaju. 

"Sve usluge koje dospevaju na mesečnom nivou zastarevaju u roku od godinu dana, prema Zakonu o obligacionim odnosima. Dokaz o uplati treba čuvati u tom periodu, odnosno 12 meseci", kazao je Marko Dragić, pravni savetnik u NOPS-u. Dešava se da građani ne dobiju opomenu da nisu izmirili dugovanja. Ukoliko se desi da ih neko tuži po tom osnovu i stigne im rešenje od izvršitelja obavezno treba da ulože prigovor i da se pozovu na zastaru. Rok za to je osam dana. 

"Pogrešno je uverenje građana da dug ne može da bude naplaćen ako je prošlo više od 12 meseci ili da će odbijanjem rešenja koja im stižu od izvršitelja izbeći da plate. Institut zastare se ne primenjuje automatski, već isključivo kada se dužnik pozove na njega u roku od osam dana", objašnjava Dragić. Napominje da će, ukoliko to potrošač ne učini, njegovi troškovi biti višestruko uvećani i dug će biti prinudno naplaćen.

Dragić ukazuje da je Zakonom o zaštiti potrošača zabranjeno da se korisnici uslovljavaju naplatom zastarelih potraživanja da bi im bila ponovo uključena, odnosno pružena usluga. Međutim, u praksi se to, ipak, dešava. "Mobilni i kablovski operateri imaju pravo da prekinu pružanje usluge potrošačima koji dva meseca nisu platili račun", kaže Dragić.

Ističe da o rokovima moraju da brinu potrošači jer to nije obaveza suda. "Dužnik svoj prigovor na zastarela potraživanja upućuje preko izvršitelja sudu, koji donosi odluku da se obustavi naplata. Taj podnesak mora da bude sačinjen u skladu sa propisima", navodi Dragić.

(MONDO/Novosti)

Možda će vas zanimati

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ostoja

sta potrosis red je i da platis .. ako si covek

maniks

Ovo nije dobro objasnjeno. Prvo ako uzmemo za primer racun za struju , na njemu ima stavka dug iz predhodnog perioda i on ulazi u naplatu za tekuci mesec i tako iz meseca u mesec , to znaci da je postupak u toku i nema sanse da zastari jer je proces pokrenut na vreme pa moze da prodje ne samo nekoliko meseci nego i godina jer racun se stalno uvecava a usput stizu i opomene. Druga je stvar da vam dug ne prikazuju iz predhodnog dugovanja i da ne ulazi u naplatu onda bi i uspeli da se izvucete posle 12 meseci ovako nema sanse , jos cete platiti kamatu i ako vas tuze i sudske takse i na kraju tu je izvrsitelj. Ovako kako su objasnili niko nikad nista nebi placao ali nije tako iz licnog iskustva sam platio skolu.

Naravoučenije

U Srbiji se računi čuvaju doživotno i prenose se sa kolena na koleno. Jer nikad se ne zna kada će vam zatrebati za ekspertizu za sud u Strazburu kada vam izvršilački čopor namiriše dedinu imovinu u centru grada.

special image