• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OPREZ! AKO KUPUJETE POLOVNJAKE PITAJTE ODAKLE DOLAZE: Većina je iz Italije i Nemačke, al' iz ove zemlje su najgori

Autor Sara Gajić

Ukoliko kupujete polovni automobil obavezno pitajte odakle je uvezen.

 Poreklo polovnih automobila u Srbiji Izvor: Youtube/screenshot/cnbc

Najveći broj automobila koji se voze na ulicama Srbije je došlo iz uvoza. Poslednjih godina tražnja za njima neosporno raste. U kontekstu poskupljenja novih vozila, ovi polovnjaci su jeftiniji, a često i kvalitetniji, a činjenica je da ih uvozimo tek iz nekolicine zemalja, kao i da se cena razlikuje od zemlje porekla.

Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima platforme carVertical, 28 odsto polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto). Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka dobra, ali i da nordijske zemlje nije dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.

"Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile", kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije carVertical.

Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.

U međuvremenu, automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil. Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.

(MONDO/Blic)

Pročitajte i ovo

Komentari 28

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sashko69

Kakvo crno redovno održavanje, ja sam pre 2 i po godine kupio auto uvezen iz Italije, 2008. godište, kad sam radio mali servis pronašao sam u njemu filter vazduha iz 2009...

Žorž

Šta se nalupa ovaj stručnjkak što napisa ovo....sedi dole 1.

srbin

kada bi se u svim evropskim zemljama auta servisirala u ovlascenim servisima kao kod nas, gde bi nam bio kraj. nasi majstori su najbolji.

special image