• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KREĆE SEZONA PUTOVANJA, BIĆE POJAČANA POTROŠNJA GORIVA! Evo kako će to uticati na cene benzina i dizela

Autor Sara Gajić

Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović je otkrio kakva nas situacija očekuje sa gorivom u narednom periodu.

 Mićović o tržištu goriva Izvor: MONDO/Uroš Arsić

U svetu, cena nafte je posle blagog rasta, ponovo pala, ali se taj trend ne može odmah osetiti na pumpama. Kada je reč o ceni goriva u Srbiji, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović ne očekuje neke velike promene u odnosu na sadašnje stanje. "Kada govorimo o ceni benzina u Srbiji, kreću putovanja i u zemlji i u regionu i dolazi period povećane potrošnje. Takođe, zbog poljoprivrednih radova očekuje se i povećana potrošnja dizela, ali se to u očekivanoj meri još ne dešava. Neke velike promene u odnosu na sadašnje stanje ne očekujem, važno je da imamo stabilno snabdevanje i da nije bilo poremećaja na tržištu goriva", rekao je Mićović.

Kada govorimo o uticaju cene sirove nafte na cenu goriva, one nisu ujednačene, jer je potrebno da prođe neko vreme da bi se te promena osetile na pumpama. "Ono što je bitno je da je prosečna cena sirove nafte u 2023. godini za 17 odsto niža u odnosu na cenu sirove nafte prošle godine. Cene se formiraju na globalnom tržištu u odnosu na ponudu i potražnju, a to se kasnije održava i na cene goriva", objašnjava generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija.

Procene kolika će biti cena sirove nafte se često baziraju na političkim previranjima. "Onog trenutka kada je u Evropi zabranjen uvoz nafte iz Rusije iračka nafta je postala značajan izvor, a jedan od njih je i Kirkuk i nafta koja dolazi odatle. Tržište je već poremećeno i samim tim je i snabdevanje sirovom naftom u riziku. Zbog bankarske krize u samo dva dana je opala portažnja za sirovom naftom i cena je odmah pala, ali zemlje OPEKA nisu reagovale jer su znale da to neće dugo trajati", navodi Mićović.

Velika tržišta, poput SAD, Evrope i Kine, mogu da poljuljaju i globalno tržište. Kina je po tom pitanju nepredvidiva, očekivalo se da će se ona vratiti na velika vrata sa privrednim rastom, ali se to nije na neki revolucionarni način dogodilo. "Kada je u pitanju neki naftni svetski poredak teško da će da nestane, jer ne može niko da preuzme primat ako nema sirovu naftu", ističe Mićović.

Protesti u Francuskoj i eventualno zatvaranje njihovih rafinerija mogu da utiču na regionalno snabdevanje i to se pokazalo pre svega na primeru luke Marselj koju su demonstranti u par navrata zatvarali, ali to se pre svega osetilo u samoj Francuskoj, globalno ne, zaključio je u razgovoru za RTS generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Elmin🤲

A da to je razlog da se poveca cena goriva. Koja je najvisa na balkanu i mozda cak evropi. A prosecna starost vozila 17 godina Ali.mi.smo tigar i zlatno doba sad cveta.

special image