• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EU ZABRANJUJE IZVOZ POLOVNJAKA? Predlog je na "stolu", a srpski vozači strahuju da li će biti usvojen što bi bio PROBLEM

Autor Katarina Saičić

Evropska komisija predložila je pre desetak dana da se stariji, dotrajali automobili , odnosno polovnjaci više ne prodaju i ne izvoze van EU.

 EU zabranjuje izvoz polovnjaka Srbi u problemu Izvor: MONDO/Uroš Arsić/Dušan Volaš/Stefan Stojanović/Marko Tanasković

Takav potez nesumnjivo bi bio udar na Srbiju i srpske vozače znajući da je najveći broj automobila koji se voze na ulicama Srbije upravo došlo iz uvoza. Evropska unija smatra da bi novi potez popravio bezbednost saobraćaja i smanjio zagađenost, intenzivirao reciklažu i doveo do konačne veće vrednosti. O predlogu Evropske komisije, trenutno odlučuju Savet EU i Evropski parlament i nekoliko je otvorenih pitanja.

Inostrana tržišta sa kojih uvozimo najviše polovnjaka su brojna, a prema podacima platforme carVertical, 28 odsto polovnih automobila u Srbiji dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).

Nova mera tako bi sigurno "udarila" na srpske vozače, ali i na prodavce polovnih automobila. Ono što je u ovom momentu dobro, jeste to da se ne zna na koja bi se polovna vozila ova odredba i odnosila i koji bi kriterijumi pri zabrani važili. To bi moglo recimo da bude godina proizvodnje, stanje automobila ili pak zemlja iz koje se uvozi automobil. Ne zna se ni kada bi ova promena stupila na snagu.

Važno odakle je automobil

Ako pitate poznavaoce, radnike na autoplacevima ili uvoznike, nezvanično će vam reći da se Italija ne kotira dobro, da je Nemačka ok, ali i da nordijske zemlje nisu dobar izbor ukoliko želite da uvezete automobil.

"Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile", kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije carVertical.

Izvor: Youtube/screenshot/cnbc

Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura. U međuvremenu, automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil. Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.

Poskupeli za 25 odsto

Polovni automobili u Srbiji su i dalje su na ceni. Tražnja ne posustaje, naprotiv, sa lepim danima je i pojačana, ali globalna istraživanja upozoravaju na oprez. Zvanični podaci pokazuju da je mnogo, čak i previše polovnjaka sa lažiranom kilometražom, kao i da je mnogo njih pre prodaje bilo kod limara zbog udara, manjih ili većih.

Polovni automobil kupljen prošle godine u januaru u decembru je mogao da se proda za oko 25 odsto više. Toliko su u proseku za godinu dana poskupeli polovnjaci u Srbiji. Rast cena je nastavljen i ove godine, doduše blagi, ali je ocena da nema još mnogo prostora za poskupljenje.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:52
"AMEBA KOJA JEDE MOZAK U BAZENIMA, SMRTNOST NA NAJVIŠEM NIVOU!" Ekspert upozorio na posledice ove nemani: PREŽIVELE JEDNO ČEKA
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Coa

Odeš u Norvešku i još ti plate što izvoziš dizel motor.

sasa

ponosno zivim bez vozacke dozvole skoro pola veka, i gadim se na malogradjane koji kupuju kola za svakog clana porodice. Jedva cekam da se ovo uvede jer nema smisla - pa neka kupuju po nov auto od 20-30 hiljada evra po clanu domacinstva, a ne da za 10 hiljada kupe 5 automobila i zauzme jedna porodica celu ulicu

Realno

Nikakav problem, iovako su japanska vozila najpouzdanija, evropska su pala u zapećak...

special image