• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Za otvaranje firme dosta i 5.000 evra

Izvor mondo.rs

Gajenje lekovitog bilja, sakupljanje otpada, proizvodnja organske hrane, turizam jesu neki od poslova od kojih se može zaraditi

 Za otvaranje firme dosta i 5.000 evra    Izvor: Petar Stojanović, MONDO

Ilustracija
Izvor: Petar Stojanović, MONDO

Oni koji razmišljaju o tome da pokrenu mali biznis trebalo bi da znaju da u trenutnim tržišnim uslovima u Srbiji najbolje prolaze poslovi poput sakupljanja otpada, proizvodnje lekovitog i začinskog bilja i vina, receptivnog turizma, proizvodnje organske hrane, zanatske firme... Za otvaranje firme dovoljno je i 5.000 evra, a uloženi novac može se vratiti i posle samo šest meseci.

Ipak, da bi se uspelo potrebno je, kako tvrdi Dragoljub Rajić iz Unije poslodavaca Srbije, voditi računa o mnogim stvarima, a najvažnije je ne praviti nepotrebne troškove.

"Osnovno je raspitati se o tržištu na kojem se započinje biznis, biti spreman da se u početku radi od osam do 12 sati dnevno, izabrati dobre saradnike iz porodice ili druge, ali vredne i od poverenja. Važno je štedeti na sirovinama, odnosno što pametnije pregovarati s dobavljačima. Sve što je suvišno treba suzbiti kao trošak, privatni auto pretvoriti u službeni. S druge strane, marketing je najvažniji, pa ga treba dobro osmisliti, odrediti ciljnu grupu i boriti se za nju na najjeftiniji način, reklame delite sami", ističe Rajić za "Kurir".

Milivoje Jovanović iz NVO ENEKA, menadžer projekta „Pripremi se za posao", naglašava da početnici u poslu mogu upasti u mnoge zamke.

"Najčešće zamke pri pokretanju sopstvenog malog biznisa su strah od pokretanja posla, nedovoljna informisanost o procedurama, zakonskim i poreskim obavezama prilikom osnivanja preduzeća, ali i u daljem poslovanju, precenjivanje sopstvenih mogućnosti, sposobnosti i znanja... Osim toga, jedna od klopki je i potcenjivanje ili otpisivanje ljudi jer svako može biti potencijalni klijent, čekanje na plasiranje savršenog proizvoda, izostanak stalnog usavršavanja kako proizvoda tako i usluga", naglašava Jovanović.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image