Ljajić je istakao da Srbija nema nijedan od 10 najvećih trgovinskih lanaca čiji je dolazak potreban da bi se povećala konkurencija.
Prema njegovim rečima, 2011. godine trgovačke marže iznosile su 19,7 odsto, dok su u 2012. iznosile 21,9 odsto.
Vrednost domaćeg tržišta robe široke potrošnje iznosi 70,6 milijardi dolara, a uz očekivani rast od 50 odsto, procenjuje se da će njegova vrednost u 2016. godini iznositi 105 milijardi dolara, rekao je Ljajić.
Ljajić je na konferenciji o brzopokretnoj robi široke potrošnje "FMCG sektor do 2020", rekao da je ovo tržište, u regionalnom smislu bez konkurencije imajući u vidu veličinu tržišta i startnu osnovu koja je niska, pa samim tim Srbija postaje potencijalno tržište za strana ulaganja.
Trgovina je oblast koja se najbrže razvija od svih privrednih grana, posebno u poslednjih dvadesetak godina i zahvata sve učesnike na tržištu. Od trgovine bazirane na malim prodavnicama, transformisala se u oblik maloprodaje bazirane na velikim trgovinskim lancima, supermaketima i hipermarketima, naveo je Ljajić.
Promene se, dodao je, vide i u sektoru proizvođača koji snabdevaju maloprodajne objekte, kao i kod potrošača koji se sve više opredeljuju da kupuju robu na jednom mestu.
Ljajić je kazao da su ove promene neminovne, ali još u velikoj meri nisu zahvatile ovaj region. On je naveo da je učesće malih radnji na tržištu Srbije 2003. godine iznosilo 72 odsto, a 2011. 53 odsto. U Rumuniji se taj odnos kretao 53 odsto na prema 37 odsto, u Poljskoj 41 - 19 odsto, u Hrvatskoj 41 - 28 odsto.
Kada je reč o koncentraciji deset najvećih trgovaca na malo, on je iznosio 18 odsto 2003. godine i 40 odsto 2011 godine.
Ljajić je kazao da ekonomska kriza utiče na usporavanje ovog procesa, ali je evidentan pad prometa u maloprodaji koji u Srbiji iznosi 8,3 odsto.
U planu je rad na zakonskoj regulativi , koja će, kako je rekao, ići u pravcu liberalizacije trgovine, zato što je neophodno stvaranje poslovnog ambijenta, za dolazak stranih investitora i trgovinskih lanaca.
Današnja regionalna konferencija o brzopokretnoj robi široke potrošnje "FMCG sektor do 2020, " koju je organizovala medijska kuća BIZ lajf, okupila je predstavnike nadležnih državnih organa i institucija iz regiona, predstavnike FMCG sektora: proizvođače, distributere i trgovce.
Pojam FMCG obuhvata proizvode koji se brzo prodaju po relativno niskim cenama, a ukjučuju uglavnom prehranu, bezalkoholnih pića i kućnu hemiju. Profit napravljen na tim proizvodima je relativno mali, imaju mali maržu, ali se prodaju u velikim količinama.
Čelična Zvezda na vrhu Evrolige: Janisovi vojnici zgazili streljački vod iz Francuske!
Došao tiho, pa postao div sa kojim Zvezda ne gubi: Puni sve kolone, juri sve igrače i pravi najveću razliku!
Pogledajte najnoviju tabelu Evrolige: Crvena zvezda u samom vrhu, nema nameru da stane!
Pogledajte koreografiju navijača Crvene zvezde: Obeležen Dan Republike Srpske u Areni
Evo šta Dejan Davidovac kaže posle Zvezdinih 12-8: Nama je cilj da uđemo u plej-of