Mobilni uređaji polako dobiju "epsku bitku" i našim svakodnevnim poslovima sa bankama i dilema šalter ili, recimo, mobilni telefon, kažu iz Sosijete ženeral banke.
To su danas efektno demonstrirali svečanim otvaranjem onlajn ekspoziture u okviru unapređenog servisa elektronskog bankarstva.
Za razliku od, sada već raširenog, elektronskog bankarstva Sosijete nudi jednu ozbiljnu novinu - omogućava klijentima da bez čekanja u redovima i odlaska u banku regulišu dobijanje recimo gotovinskog kredita, obave sve oko svoje štednje, dozvoljene pozajmice, oročenja, trajnog nalog ili druga direktna zaduženja.
Na sve to, u okviru ove digitalne poslovnice klijenti mogu dobiti ne samo tehničke savete kako koristiti usluge, nego savete pravih bankarskih službenika putem video razgovora - u toku i van radnog vremena banke, čak i vikendom.
Na panel diskusiji ovim povodom svoje utiske o ovom proizvodu dali su Sava Savić, pomoćnik ministra za informaciono društvo u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Igor Brnabić iz NALED-a, Mićo Basara, direktor razvoja u Komtrejdu (Comtrade) i Dragan Varagić, savetnik za poslovnu primenu interneta.
Proizvod je jednostavno i efektno predstavio Pjer Bosk, član IO Sosijete ženeral banke.
"Ako želite da sve završite sami od kuće – možete, ako želite da porazgovarate i posavetujete se onlajn sa našim službenikom – možete i to. Ako vam više odgovara da dođete u ekspozituru, možete i to".
Vuk Kosovac, direktor strategije i marketinga u toj banci, na panelu je rekao da smatra da će ovih poslednjih biti sve manje.
"Ljudi su već navikli kroz digitalnu transformaciju svakodnevnog života, da sve završe kompjuterom ili telefonom. Sada to mogu i kod nas u banci, na dohvat ruke im je šest najpopularnijih usluga i to u veoma dugom radnom vremenu. Sve bankarske poslove možete da završite sami non-stop a ako vam treba pomoć onlajn bankara, on je tu za vas od 8 ujutro do deset uveče", kaže Kosovac.
Ovakvim razvojem poslovanja sa bankama veoma su zadovoljni i u NALED-u (Nacionala alijansa za lokalni ekonomski razvoj), kaže Igor Brnabić, koji ističe da preduzetnici i firme mnogo više vremena provedu u komunikaciji sa bankama nego sa opštinama, Poštom, Poreskom upravom...
I on se nada, kao i Kosovac, da će se ovako ubrzati i propagirati korišćenje elektronskih potpisa i sertifikata, koje je neophodno sa ovakvo poslovanje sa bankama, a ubuduće i sa državom.
"Imamo sav zakonski okvir za elektronsko poslovanje, od elektronskog potpisa od el. trgovine. Jeste da država nije svuda prepoznala potencijal i omogućila upotrebu ali i na tome se radi", kaže Sava Savić, pomoćnik ministra telekomunikacija, koji najavljuje dopunu zakona sa elektronskim pečatom i elektronskom arhivom.
Poznatom srpskom "Internet delatniku", Draganu Varagići, prosto je neverovatno da je i u Srbiju stigla mogućnost da ne morate da idete u banku i tamo potpisujete gomile papira da bi dobili kredit ili obavili sličan posao.
"Posebno sam oduševljen što se više ne zavisi od radnog vremena banke, a to je poznat problem u Srbiji. građani ne moraju više da izlaze sa posla da bi nešto završili u banci, a biznismeni će tek svanuti kada im NBS i Ministarstvo finansija omogući da platni promet obavljaju preko cele noći, i tako komotno posluju u svim časovnim zonama", kaže Varagić.
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu