Zakon o računovodstvu predviđa da će e-fakture (elektronske fakture) biti obavezne od 1. januara 2022. godine.
Druga važna izmena je uvođenje sertifikata za obavljanje računovodstvenog posla.
Kada je reč o regulisanju računovodstvenih usluga, Komora ovlašćenih revizora će izdavati dozvole pravnim licima i preduzetnicima za rad, dok će Registar voditi Agencija za privredne registre.
Registar pružalaca računovodstvenih usluga početi sa radom 1. januara 2021. godine.
Pravna lica, odnosno preduzetnici koji pružaju računovodstvene usluge - u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ovog zakona u obavezi da usklade svoje poslovanje sa odredbama zakona, istakao je ranije ministar finansija Siniša Mali.
On je dodao da se ukida obaveza sastavljanja i dostavljanja dva seta izveštaja, za statističke i druge potrebe i finansijske izveštaje, Agenciji za privredne registre.
Zakonom o reviziji regulisano je da javni nadzor nad obavljanjem revizije i kontrole kvaliteta nad radom revizorske struke obavlja Komisija za hartije od vrednosti.
"Izricanje mera će biti kraće, a bilo je slučajeva da proceš traje i preko šest meseci od započinjanja procesa u okviru Komore ovlašćenih revizora", objasnio je ranije ministar.
Izmene i dopunama Zakona o reviziji prihvata se, kaže, preporuka 28 MANIVALA za izmenu postojeće regulative u smislu zabrane krivično osuđivanim pravnim i fizičkim licima i njihovim povezanim licima, kao i saradnicima da budu osnivači i vlasnici društava za reviziju.
Kako je rekao, rok za usklađivanje društava za reviziju je godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona, uz obavezu da obaveste komisiju i komoru o tome, dok rok za brisanje izrečenih mera iz registra počinje da teče od dana izricanja mere u skladu sa postojećim Zakonom o reviziji.
Zakonom se prihvata preporuka 28 MANIVALA za izmenu postojeće regulative u smislu zabrane krivično osdujivanim pravnim i fizičkim licima i njihovim povezanim licima, kao i saradnicima da budu osnivači i vlasnici pravnih lica i preduzetnika koji se bave pružanjem računovodstvenih usluga.