Toliko velika plata donekle je uspela da ublaži problem deficitarnosti ovog kadra koji je pretio da uspori izgradnju trase gasovoda kroz Srbiju duge 403 kilometra, jer varove na 50.000 tona cevi obavljaju i ljudi koji su do skoro bili na gradilištima u inostranstvu, pišu "Večernje novosti".
Jedan od njih je i Jovan N, zavarivač koji je zanat pekao u Srbiji, a potom nastavio put Evrope. Njemu je plata na radovima u Holandiji i Danskoj bila oko 5.500 evra, a kada je saznao za ovu priliku, kao i veliku platu rešio je da se vrati u Srbiju.
Razlog za njihov povratak je što je Gastrans, kompanija koja gradi ovaj severni ogranak Turskog toka (u poslednje vreme zvani i Balkanski jer se originalnim Turskim tokom samo Turska snabdeva ruskim gasom) u Srbiji, variocima koji imaju licence za ovakve specificne poslove i poznaju visoku tehnologiju varenja koja se primenjuje na ovom objektu, ponudio značajno bolje uslove nego što su imali u zemljama Evropske unije.
Zahvaljujući tome, zavarivači sa iskustvom na radovima na gasovodnim trasama, a koji rade varove koji idu na rendgenska snimanja, pored plate od do 7.000 evra mesečno, imaju i besplatan smeštaj i ishranu.
Kako tvrdi beogradski dnevnik, pored njih su dobro plaćeni i cevopolagači.
Zbog toga se nekoliko desetina srpskih radnika, koji su radili u zemljama zapadne i istočne Evrope, vratilo u Srbiju.
Ranko Šekić, sertifikovani inženjer za zavarivanje od strane Evropskog instituta za zavarivanje, kaže da ga ne čudi što je investitor visokim platama pokušao da prevaziđe problem deficitarnosti zavarivača.
"Večina stručnjaka koja može da radi na projektu kao što je Turski tok je davno napustila Srbiju i logično je bilo da se visokim primanjima ih motivišu da se vrate. Reč je naime o specijalnoj tehnologiji na kojoj se ne mogu angažovati ljudi koji rade u auto limarskoj radnji, već samo oni koji mogu da koriste i primenjuje tehnologiju najsavremenijeg zavarivanja. To praktično znači da samo elektrozavarivači mogu da odgovore visokim standardima koji su prisutni na ovom gasovodu. Ovakva situacija sa nedostatkom zavarivača treba da bude nauk da država mora više da se uključi u školovanje tog kadra jer bez njih nema ni razvoja države", navodi Šćekić za "Blic".
U Gastransu nisu zvanično potvrdili informacije o visini primanja.