Ugovor su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i predstavnici tursko-američkog konzorcijuma "Bećtel Enka UK Limited" Majkl Vilkinson i Mehmet Tara.
Potpisivanju ugovora prethodio je sastanak predsednika Srbije, predstavnika vlade i tursko-američkog konzorcijuma.
"Ovo je spajanje Koridora 11 i Koridora 10, Moravski koridor prolazi kroz srce Srbije. Rokovi izgradnje su dobri, reč je o strahovito efikasnim kompanijama, već do novembra 2021. godine biće završena deonica do Kruševca, a za manje od 4 godine biće završen najveći deo od Kralčjeva do Kruševca. Ovo će nam biti najširi autoput. Moći ćete da vidote kako se kvalitetno radi. Reč je o digitalnom autoputu", kazao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Vučić je istakao da će to biti najširi autoput u Srbiji – za 0,8 metara širi od ostalih.
Predsednik Srbije je kazao da Moravski koridor koji će biti ceo izgrađen za četiri godine znači dolazak investitora, ali i ostanak ljudi u Srbiji.
"Mladi ljudi će videti da ima budućnosti, da možemo bolje, da smo spremni da radimo. Ljudi mogu ne samo da čekaju bolju budućnost, već i da učestvuju u stvaranju budućnosti i da njihova deca mogu da očekuju tu bolju budućnost", rekao je predsednik.
Od Beograda do Vrnjačke Banje stizaće se za sat i po vremena lagane vožnje, istakao je Vučić.
On je kazao da su ljudi sanjali o tom autoputu decenijama i da se sada to ostvaruje.
Predsednik kaže da će već "pre kraja godine biti isplaćeno iz budžeta 150 miliona za taj projekat".
Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara, a povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju.
Ta značajna saobraćajnica povezivaće područje na kojem živi oko 500.000 ljudi.
Budući autoput povezivaće i dva evropska koridora - 10 i 11.
Na Moravskom koridoru treba da bude izgrađeno oko 140 objekata - od toga 71 most, 23 nadvožnjaka i pet podvožnjaka, 31 propust, kao i 11 petlji.
Širina tog puta biće oko 30 metara.