Potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović kaže da je specifičnost tog koridora to što država prvi put radi autoput koji sadrži tri projekta i što se prvi put pre početka radova vodilo računa o svemu što može da utiče na razvoj tog dela Srbije.
"Pored gradnje autoputa, radiće se i potpuna telekomunuikaciona mreža i zato ga zovemo pametni ili digitalni autoputa na kome će biti primenjena sva svetska iskustva", navodi Mihajlović.
Izgradnja telekomunikacionog koridora duž autoputa podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan WIFI internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo, tako da će svi učesnici imati najave šta se dešava na putu, na primer, da li ima zastoja i potrebe da se preusmeri saobraćaj.
Građani će dobiti "pametan autoput", kažu u Ministarstvu i ističu da će bezbednost biti na prvom mestu.
UGOVOR SA BEHTELOM ZA DVE NEDELJE
Ministarka je najavila da će komercijalni ugovor sa konzorcijumom Behtel-Enka biti na vladi u narednih petnaestak dana.
"Ukoliko Vlada Srbije zaključkom prihvati komercijalni ugovor, možemo očekivati početak radova najkasnije do kraja septembra u okolini Kruševca", rekla je Mihajlović Tanjugu.
Kaže da se Behtel obavezao da će u roku od dve i po godine završiti taj autoput.
Ona je podsetila da je vlada izabrala partnera za izgradnju Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara i istakla da će on direktno povezati najmanje pola miliona ljudi koji žive na tom području trasom: Čačak, Kraljevo, Vranjčaka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.
Moravski koridor će, takođe, povezati Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki".
"Mi ćemo početi razgovore sa strateškim partnerom za zaključivanje komercijalnog ugovora. Očekujemo da u narednih oko 15 dana komercijalni ugovor ugleda svetlost dana na Vladi Srbije. Ne radimo ništa na pamet, definisali smo platformu za pregovore koja će se, takođe, naći na Vladi Srbije", rekla je Mihajlović.
Taj autoput će mnogo više povezati unutrašnjost zemlje nego bilo koji koridor i strateški je važan za razvoj, investicije, otvaranje novih radnih mesta i budućnost Srbije, naglasila je Mihajlović.
Autoput će, dodaje, doneti građanima ne samo više investicija, već i mnogo veću bezbednost saobraćaja.
Ističe da su netačne informacije pojedinih medija da domaće firme neće učestovati u tom projektu, pošto će biti angažovane kao podizvođači, te da se strateški partner obavezao da će koristiti domaću opremu i usluge i sve što je domaćeg porekla.
Mihajlović ističe da će naše kompanije imati priliku da nauče nove tehnologije koje će biti primenjen na tom autoputu, pošto će se graditi na potpuno drugačiji način.
Zajedno će se graditi autoput, telekomunikacioni koridor, regulisati reke i drugo i biće izbegnuti svi mogući problemi koji su opterećivali gradnju drugih autoputeva, na primer, Koridora 10.
"Zato imamo sada jedne od najboljih svetskih kompanija koje će zajedno sa našim kompanijama graditi autoput", naglasila je Mihajlović.
Konzorcijum "Behtel-Enka" jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za strateškog partnera za izgradnju Moravskog koridora, koji je objavljen 5. avgusta, a zatvoren tri nedelje kasnije.
Budući autoput, čija je dužina 112 kilometara, a širina 30 metara, imaće ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 denivelisanih raskrsnica - petlji.
Inače, Ministarstvo građevine je u oktobru 2018. potpisalo sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka memorandum o razumevanju za izgradnju Moravskog koridora, a vrednost radova je procenjuje na oko 800 miliona evra.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija