NAJMOĆNIJI BRENDOVI: Amazonu pare, ali Ferari je ipak Ferari!

Američki onlajn trgovac, Amazon, zadržao je treću godinu zaredom titulu najvrednijeg svetskog brenda na rang listi Brend fajnens global 500" za 2020. Pare su kod trgovca ali najsnažniji brend je ipak kultni italijanski proizvođač sportskih automobila.

Ferari je ostao najsnažniji globalni brend drugu godinu uzastopno, dok se vrednost robne marke "amazon" probila do sada nedostižan prag od 200 milijardi američkih dolara, navodi se u izveštaju Brend fajnensa.

Naime, vrednost brenda Amazon (odnosno cele kompanije) je sa prošlogodišnjih 187,9 milijardi dolara porasla za 18 procenata ove godine, na 220,8 milijardi dolara, nadmašivši za preko 60 milijardi dolara drugoplasirani Google, i za 80 milijardi dolara Apple, koji je na trećem mestu.

Na četvrtoj poziciji najvrednijih svetskih brendova nalazi se Majkrosoft, peti je južnokorejski Samsung, slede kineski ICBC (6), Favebook (7), Volmart (8), a listu prvih deset najvrednijih zaokružuju još dva kineska brenda - Ping An i Huavej.

Ferari je, s druge strane, najsnažniji svetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA +. Snaga brenda uticala je i na rast vrednosti robne marke "ferari" za 9,0 odsto na 9,1 milijardi dolara.

Na drugom mestu po snazi brenda je Dizni, treći je kineski WeChat, a u top 10 su i Sberbanka, Dilojt, Koka Kola, Tencent, Roleks, PwC i PejPal.

Rivalski diskontni lanci supermarketa, Lidl (12,4 milijardi dolara) i Aldi (14,3 milijarde dolara) su najbrže rastući maloprodajni brendovi i nalaze se među ovogodišnjih 10 prvih najbrže rastućih, sa skokom vrednosti od 40 i 37 procenata, respektivno.

Na rang listu su ove godine uvršćena i 44 nova učesnika, a najvredniji među "pridošlicama" je naftni gigant Saudi Aramko sa vrednošću robne marke od 46,8 milijardi dolara.

NEMCI DOMINIRAJU EVROPOM

Kada je reč o Evropi, nemački brendovi su nadmašili druge zemlje. Među 10 najvrednijih robnih marki na Starom kontrinentu, čak šest je nemačkih, a na firme iz te zemlje takođe otpada 6,0 procenata ukupne vrednosti 500 rangiranih svetskih brendova.

To se u velikoj meri pripisuje rastućoj nemačkoj automobilskoj industriji, koju predvodi Mercedes-Benc, sa procenjenom vrednošću brenda od 65 milijardi dolara.

Vrednost brenda ove kompanije porasla je za 8,0 odsto ove godine, zahvaljujući povećanju prodaje od 1,3 procenta na 2,34 miliona vozila tokom 2019.

Evropski sektor luksuzne mode takođe beleži značajan rast vrednosti, pri čemu je robna marka "Luj Viton" ojačala za 21 posto na 16,5 milijardi dolara, "Guči" za 20 procenata na 17,6 milijardi, a "Šanel" za 19 odsto na 13,7 milijardi dolara.