Tražite kupca u inostranstvu? GIZ ima nove alate da vam pomognu

Korišćenje baze podataka distributera iz regiona Zapadnog Balkana i EU, kao i omogućavanje pristupu alatu za analizu međunarodnog tržišta, nove su usluge koje je za male i srednje firem razvio GIZ.

Ilustracija MONDO/GIZ

Za privrednike regiona nova pomoć kako da se lakše dođe do kupca ili prodavca u inostranstvu razvijene su saradnjom ekonomija Zapadnog Balkana u okviru Komorskog investicionog foruma, saopštila je danas Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ)

Usluge su razvijene kroz projekat "Povećanje izvoznog potencijala malih i srednjih preduzeća u regionu Zapadni Balkan 6" a cilj je da pomognu izvozno orijentisanoj privredi u proširivanju poslovanja, saopštila je GIZ.

Baza distributera lokalnim kompanijama pruža informacije o regionalnim i evropskim distributerima, trgovcima na veliko i malo, uvoznicima i prerađivačima, što u velikoj meri olakšava potragu za potencijalnim partnerima u regionu i Evropskoj uniji, navodi se u saopstenju.

Dodaje se i da privredne komore Zapadnog Balkana sada raspolažu objedinjenim informacijama koje mogu da ponude kompanijama zainteresovanim da započnu ili poboljšaju izvozne aktivnosti.

"Projekat je odlična platforma za stvaranje lanaca vrednosti iz sektora voća i povrća i njihovih prerađevina na području Zapadnog Balkana i Evropske unije, a s obzirom na to da distribucija čini značajan deo lanca vrednosti prehrambenih proizvoda, ova usluga za dobavljače znači efikasan plasman robe na tržište", rekla je Ognjenka Lalović iz Spoljnotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine.

Rukovodilac Centra Privredne komore Srbije zadužen za aktivnosti Komorskog investicionog foruma ZB6 Marko Mandić kaže da aplikacija omogućava pretragu po zemljama, vrsti proizvoda i tome kakvu uslugu pruža kompanija.

Druga usluga - alat za analizu međunarodnih tržišta Euromonitor International/Passport omogućava pristup informacijama o tržištima Austrije, Belgije, Nemačke, Holandija i Švedske.

Ova usluga nudi jedinstven pristup poslovnim podacima u vezi sa industrijama, zemljama i potrošačima, a takođe identifikuje i buduće trendove, navodi se u saopštenju.

"Početno interesovanje kompanija je izuzetno dobro, a nekoliko njih je već uspostavilo prvi kontakt sa distributerima iz baze i očekuju nastavak saradnje kroz konkretne ugovore", rekla je Lalović i dodala da se posebno interesuju manje kompanije.

Kako je saopšteno, obe nove usluge su razvijene i isprobane u regionu Zapadni Balkan 6, u sektoru obrade voća i povrća što je veoma važan sektor za sve privrede.

Dodaje se da će usluge biti redovno ažurirane kao i da se mogu kreirati i posebna verzija ovih alata za sve druge sektore koji su relevantni za pojedinačne ekonomije zemalja regiona.