Aerodrom, zatvoren u vreme vanrednog stanja, beleži pad broja putnika od čak 95 odsto pa je kompanija Belgrade Airport koncesionara aerodroma Nikola Tesla francuske firme Vansi erportsa, "prilagodila procese rada i broj angažovanih radnika preko posredničke agencije", navode u toj kompaniji.
To znači, kako navode, da nisu "nastavili saradnju" sa 136 kolega angažovanih preko posredničke agencije na određeno vreme, prvenstveno na operativnim poslovima direktno povezanim sa obimom avio-saobraćaja, a s obzirom da na beogradskom aerodromu gotovo da nema saobraćaja.
Dodaju da su zajedno sa saradničkom agencijom upoznali zaposlene sa njihovim pravima i da su podržali njihovo učešće u programima agencije koji se odnose na njihovo ponovno angažovanje u najkraćem mogućem roku.
"Zahvalni smo svim našim zaposlenima na trudu i zalaganju da se tokom ovog teškog perioda održi neophodan nivo funkcionisanja aerodroma. Nadamo se da su ove neophodne mere privremenog karaktera i da će u dogledno vreme stvoriti uslovi za povratak u redovniji režim poslovanja, kažu za Tanjug u preduzeću Beogradski aerodrom.
"Kada je postalo jasno da će negativni uticaj na industriju avio-saobraćaja trajati mesecima, morali smo da donesemo neophodne odluke, kako bismo očuvali održivost kompanije za period oporavka nakon krize i posao za više od 2.000 preostalih ljudi na aerodromu", objašnjavaju u tom preduzeću.
Ovo "eto morali smo" opravdanje s Aerodroma je stiglo nakon što je danas iz Sindikata Sloga stiglo saopštenje da je tokom vanrednog stanja na aerodromu Nikola Tesla otkaze ugovora o radu dobilo više od 200 radnika.
Iz Sloge su zatražili da rukovodstvo preduzeća Beogradski aerodrom preispita svoju odluku, kritikujući i ulogu agencija za zapošljavanje i njihovu svrhu.
Beogradski aerodrom Nikola Tesla zatvoren je za saobraćaj odlukom Vlade 19. marta, a biće otvoren, takođe odukom Vlade, verovatno 18. maja, najavljeno je danas na konferenciji medicinskog dela Republičkog kriznog štaba.
Dva meseca van uobičajene funkcije (na Teslu su u međuvremenu samo sletali avioni sa građanima Srbije koje je Vlada vraćala iz inostranstva i avioni sa medicinskomopremom) bili su, i dvestotinak ljudi "viška" izgleda dovoljni da ugroze finansijski opstanak Vinči erportsa u Srbiji.
U vreme vanrednog stanja Vlada i predsednik Srbije apelovali su na poslodavce da ne otpuštaju radnike. Iz vlasti je više puta rečeno da ni otkaza ni smanjivanja plata neće biti u javnom sektoru, a da se u privatnom poslodavci uzdrže od otkaza "i to će kasnije biti cenjeno". Radnici Beogrdskog aerodroma nisu u javnom sektoru od februara prošle godine, kada Vansi preuzeo aerodorm nakon pobede na tenderu.
Vlada i taj princip uvrstila i u paket ekonomskih mera, gde je uslov za dobijanje povoljnih kredita i poreskih olakšica bio taj da poslodavac u vreme vanrendog stanja nije otpustio više od 10 odsto zaposlenih. U tih 10 odsto, međutim, ne računaju se radnici na privrmenim i povremenim poslovima, kao ni oni kojima je u pomeutom periodu isticao ugovor na određeno vreme. Po svemu sudeći, ne računaju se uopšte radnici angažovani "na lizing".