Ford je obnovio proizvodnju u svojim britanskim fabrikama, u Dagenamu i Bridžendu, što znači da su svi njegovi evropski pogoni opet operativni, javlja britanski javni servis BBC.
Auto kompanija Vokshol (Opel) je takođe otvorila svoju fabriku kombija u Lutonu, gde je na posao vraćena polovina radnika od ukupnog broja zaposlenih.
Kompanije navode da će primenjivati razne mere za sprečavanje širenja virusa, od obaveznog nošenja maski za lice, preko provere telesne temperature do držanja distance između zaposlenih, a tamo gde nije moguć razmak od dva metra, radnici će nositi plastične vizire.
Prošle nedelje se u fabriku Jaguar Land Rovera u Solihalu vratilo na posao oko 2.000 radnika, a i Aston Martin je započeo sa faznim vraćanjem zaposlenih u fabriku u St. Etanu, u Velsu.
A PREKO "BARE"...
S druge strane okeana, danas je krenuo da se obnavlja život i u američkoj autoindustriji, pošto je na stotine radnika fabrike kamiona Fijat Krajsler Automobili (FCA) u Vorenu, Mičigen, ustalo u cik zore da bi stigli na posao u pet sati ujutro, a na ulazu u fabrički krug dočekao ih je transparent "Krenimo ponovo".
FCA je jutros otvorio četiri pogona za montažu u SAD, među kojima i Voren Trak, u jednoj smeni, kao i četiri fabrike za proizvodnju delova, javlja Rojters.
Restartovanje automobilskih pogona biće pomno kontrolisano kako bi se utvrdilo da li se radnici u brojnim američkim industrijama mogu masovnije vraćati na posao bez opasnosti od obnavljanja porasta infekcija.
Svoje pogone hteo je da pokrene i Ilon Mask u Tesli u Kaliforniji, ali mu je ta savezna država zapretila da ne krši sanitarne mere protiv korona virusa.
Dženeral Motors (GM), Ford i FCA nedeljama su se pripremali za ponovno otvaranje fabrika u Severnoj Americi, u želji da ponovo pokrenu ovu industriji koja čini oko 6% američke privrede aktivnost.
GM pokreće više pogona koji će raditi u jednoj smeni, uključujući fabriku u Flintu, u Mičigenu, gde 1.600 radnika pravi kamionete, i fabriku pikapova u Fort Vejnu, Indijana. koja takođe zapošljava 1.600 ljudi.
Kada je reč o Fordu, predsednik sindikata Ujedinjeni radinici autoindustrije (UAV) Tod Dan kaže da je pod znakom pitanja koliko će radnika ove kompanije danas doći u lokalne proizvodne pogone zbog manjka vrtića u Kentakiju, gde su škole i dalje zatvorene, kao i zbog straha onih koji imaju neka hronična oboljenja da ne budu izloženi većem riziku od virusa.
U američkim fabrikama automobile se takođe primenjuju stroge zdravstvene i higijenske mere zaštite zaposlenih.
Analitičari kažu da je finansijsko zdravlje dobavljača takođe pitanje na koje proizvođači automobila treba da obrate pažnju, jer će, kako ocenjuju, mnogi dobavljači imati problema da opstanu budući da im novac "leže" u proseku posle 45 dana od dana isporuke delova, piše Rojters.