Procene privrede i ekonomista da će prvi kvartal 2021. godine biti težak za mnoge biznise su se obistinile, i veliki broj poslodavaca se odlučio da pribegne krajnjim merama i prodaji svog biznisa.
Česta zatvaranja i ograničenja rada usled restriktivnih mera izolovale su ugostitelje kao najranjivije i upravo se veliki broj njih odlučio na zatvaranje i prodaju svojih objekata. Tako su se na dobošu našli i kafići, splavovi, restorani, vile, hoteli, pa čak i turistički kompleksi i to širom Srbije.
Trenutna sumorna slika tako se može prikazati rečenicom, "Kad jednom smrkne, drugom svane", što u prevodu znači i da privrednici koji su sačuvali svoju likvidnost u doba krize sada pred sobom imaju "raj" za investicije.
"Sve što je povoljno, a ima odgovarajuću cenu, biće u planovima ulagača, a turistički objekti su samo možda prvi na udaru. Nekoliko hotela će sigurno biti prodato i oni se već pominju u poslovnoj zajednici", kaže Zoran Drakulić, vlasnik Point Grupe i predsednik Poslovnog kluba "Privrednik".
"Ko ima para, taj sada kupuje, u krizama se prave najveći profiti", podseća Drakulić.
Cene od 58.000 evra
Na sajtovima za prodaju, čitav je spisak kafića, splavova, hotela i poslovnih prostora koji čekaju novog vlasnika.
Što se tiče Beograda, na Novom Beogradu može da se kupi kafana po ceni od 79.000 evra, dok se lokali bliži centru prodaju po višoj ceni, kao na Dorćolu gde za jedan lokal traže 199.500 evra.
Na Zemunskom keju u prodaji je splav od 600 kvadrata po ceni od 450.000 evra. Na prodaju je i nekoliko hotela u prestonici, po cenama od 1.600.000 evra za hotel na Galenici, do 4.500.000 evra na Obilićevom vencu.
Cene u Novom Sadu su nešto drugačije, u novosadskom naselju Liman se prodaje kafić za 59.000 evra, dok se drugi u centru, doduše neopremljen, prodaje po ceni od 58 000 evra.
Na sajtu se takođe nalaze i hoteli i restorani širom Srbije. Tako se restoran na Kopaoniku prodaje po ceni od 250.000 evra, dok se vila/hotel u Niškoj banji prodaje za 900.000 evra.
U jednoj novosadskoj agenciji kažu da je ponuda ugostiteljskih objekata sve veća.
"Prodaju se i veliki lokali sa većim kirijama, mada je više kupaca za manje lokale, do 30 metara kvadratnih. Kupci će ih posle najčešće izdavati i tako obezbediti neki siguran prihod u budućnosti", kaže sagovornik.
Direktor poslovnog Udruženja hotelijera i restoratera Srbije, Georgi Genov više puta je isticao da su turistička preduzeća, prva osetila posledice pandemije koje i dalje traju. Kako je naveo promet je je još u februaru prošle godine bio manji za 60 odsto. Stranci su tada počeli da otkazuju aranžmane, što je dovelo do mesečnog pada prihoda i većeg od 80 odsto, a agonija se samo produžavala.
Tako je u Srbiji u februaru ove godine broj dolazaka turista bio manji za 38 odsto nego u isto vreme lane, a broj noćenja bio je manji za 34,9 procenata.
(Mondo/Blic)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.