NAGLI SKOK CENE MESA - ZA NEDELJU DANA 100 DINARA VIŠE! Evo šta je sada najskuplje i da li možemo da očekujemo pad

Ukoliko želite da kupite kilogram mesa, moraćete da izdvojite oko 100 dinara više nego pre nedelju dana.

MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Do ovog naglog poskupljenja mesa je, prema rečima Nenada Budimovića iz Provredne komore Srbije (PKS), dovelo tri faktora. Najpre, radi se o povećanoj potrošnji i potražnji koja je karakteristična za ovo doba kada je turizam na vrhuncu, nakon toga dolazi manji broj grla koji je tovljen zbog loših uslova početkom godine kojima je zajednički imenitelj pandemija korona virusa, kao i poskupljenje hrane za životinje. Uvoz mesa, takođe, koji je rezultat velikog broja sporazuma o slobodnoj trgovini, posebno sa Evropskom unijom, još jedan je problem za naše proizvođače. 

Tako je, primera radi, za proizvodnju kilograma svinjskog mesa potrebno 8 kilograma kukuruz. To bi, prema rečima upućenih, kilogram žive vage trebalo da košta oko 140, umesto 200 dinara, kolika je aktuelna cena.

"U stalnim kontaktima smo sa udruženjima farmera i cena živih životinja - tovljenika se kreće od 135 do 170 dinara žive vage, u zavisnosti od regiona Srbije. Paritet jedan prema osam je jak, ide obično jedan prema sedam kada je cena kukuruza normalna. Došlo je do povećanja na svetskim berzama", rekao je Budimović.

Kakva god argumentacija trgovaca bila, potrošači se osećaju da su u čitavoj prići prošli najgore. Zbog toga se postavlja pitanje hoće li doći do pada cena. Međutim, odgovor nije optimističan.

"Pad cena mesa nije realno očekivati.Bilo bi dobro za potrošače da bude tako, ali posle smanjene potrošnje mesa došlo je do povećanja potrošnje svinjskog mesa, što nije karakteristika za letnji period, s obzirom na ponudu voća i povrća, ali ono što je činjenica, pileće meso zauzelo je jedan deo potrošnje svinjskog mesa, kao do sada malo jeftinije i lakše za pripremu i konzumiranje", istakao je Budimović.

Inače, najveće poskupljenje beleži se kod svinjskog mesa, jer se najviše troši po restoranima i turističkim objektima.

Nezadovoljni cenama, potrošači se pre opredeljuju za jeftiniji proizvod nego li za kriterijume poput kvaliteta, zbog čega Budimović smatra da bi trebalo obeležavati srpske proizvode - bolje je dati 50 dinara više, ali biti siguran da je kvalitet na provm mestu.

(MONDO, RTS)