BEOGRAĐANKA POLUDELA ZBOG CIPELA KOJE JE KUPILA: Htela da ih vrati u radnju, a onda je odbili! Evo u čemu je problem

Savet za potrošače je da čitaju deklaraciju prilikom kupovine obuće.

Shutterstock.com/frantic00

Mnogi kupci imaju problem prilikom kupovine obuće, naročito zimske, kada dođu u situaciju da je u radnji naznačeno da je cipela vodootporna, a na deklaraciji piše da je obuća za suvo vreme. Koga poslušati u tom slučaju? Šta smo kupili shvatimo obično tek kada nas iznenadi prva jača kiša ili sneg.

"Dešavalo se da piše da je obuća vodootporna, a dokaže se suprotno – da nije. Dolazila sam i da vratim, međutim, oni neće to da učine", priča jedna Beograđanka.

Problem prilikom kupovine je što se deklaracija, na koju se prodavci uvek pozivaju kada je reklamacija u pitanju, često nalazi na kutiji i to je jedan od razloga zašto je ne pročitamo na vreme.

"Savet za potrošače je da čitaju deklaraciju prilikom kupovine obuće, većina njih je deklarisana kao obuća za suvo vreme, ukoliko primete nepravilnosti, na primer da je proizvođač označio obuću da je vodootporna, a da stoji u deklaraciji da je za suvo vreme, mogu se obratiti tržišnoj inspekciji ili našoj organizaciji", ukazuje Nikica Jovanović iz Udruženja potrošača Srbije.

Dakle, ako na čizmi piše "voterpruf", ali ne i na deklaraciji, nećete imati pravo da se žalite ako vam čizme propuštaju vodu. Ako na deklaraciji piše da ne propuštaju vodu, to je jedina garancija.

"Ako to piše u redu je, isto što treba da provere, obavezno ta obuća koja je vodonepropusna mora da ima zatvoren jezik, znači jezik ušiven, zatvorenog tipa. Ako je jezik slobodan, to ne ispunjava uslove vodonepropusnosti", objašnjava Lazar Ilić iz Jugoinspekta.

Prilikom uložene žalbe, trgovac je dužan da pošalje obuću na proveru i testiranje u neku od specijalizovanih laboratorija. U Jugoinspektu svake nedelje testiraju desetak pari obuće. Inače, kažu, u 80 odsto slučajeva ispostavi se da su reklamacije kupaca opravdane.

(Mondo/RTS)