Cena novih automobila je godinama u porastu, delom zbog razvoja tehnologije u njima, a delom zbog nestašice delova u lancima snabdevanja širom sveta.Mnogi se okreću polovnim automobilima, ali situacija na tržištu polovnih automobila nije ništa bolja. Cene nastavljaju da rastu, ostavljajući mnoge kupce u ograničenom budžetu.
"Vozila su u martu poskupela u proseku za 1,3 odsto u odnosu na prethodni mesec. Sa 29.125 evra, prosečne cene su ponovo dostigle novi maksimum svih vremena", izveštava AutoScout24. Feniks Magazin je izdvojio pet automobila za vozače početnike koji mogu da se kupe za 5.000 evra. AutoScout24 je za njih odredio trenutne prosečne cene za različite modele. Otprilike, ovim modelima mogu da veruju i domaći kupci sa malim budžetom...
1. Peugeot 207
Po broju pregleda na AutoScout24, 207 je najpopularniji polovni automobil u ovom segmentu. Naslednik 206 je takođe odličan automobil za ljude koji tek počinju da voze. Razlog za to je solidna tehnologija, dobar nivo bezbednosti (pet zvezdica na Euro NCAP crash testu) i puno prostora.
Najčešći su kvarovi na kočnici, a može se desiti i da motor izgubi ulje. Raspon motora je širok i proteže se od 73 KS do 174 KS za benzinske motore i 68 KS do 112 KS za dizel motore. Za prosečnu cenu od 4.924 evra dobićete model star 13 godina sa oko 125.000 km.
2. Mercedes A-klase
Noviji Mercedes je teško naći za vozače početnike, ali prva A-Klasa je i dalje na listi. To je zbog visokog kvaliteta, puno prostora i dimenzija kojima je lako manevrisati. U stvari, A-Klasa je uvek bila pozitivna na TUV-u, tako da velika kilometraža uz dobru negu nije prepreka za kupovinu.
Ljudima koji će boraviti na kratkim relacijama AutoScout24 preporučuje benzinske motore, dok za duže ture dizel motor, a za prosečnu cenu od 4.679 evra dobijate A150 koji u proseku ima 132.000 km na kilometraži i star je 15-16 godina.
3. Volvo V50
Ako tražite malo više prostora, V50 je odličan kandidat. Švedski proizvođač je poznat po čvrstoj konstrukciji, visokom nivou sigurnosti i atraktivnom dizajnu. V50 je bila karavan verzija S40 koja se proizvodila od 2004. do 2012. godine.
Motori su startovali sa 100 KS. Na strani dizela radi se o 1,6 litarskom motoru sa 109 ks, dok je kod benzinca motor od 1,6 litara sa 100 ks. Opcije uključuju 2,0-litarski dizel sa 136 KS i 2,0-litarski benzinski motor sa 145 KS. U TUV-u, skoro svaki deo testa ima najviše ocene.
Za prosečnu cenu od 4.969 evra dobijate V50 koji u proseku ima 213.000 km na kilometraži i star je između 14 i 15 godina.
4. Opel Agila
Opel Agila je u osnovi jeftinija A-klasa. Dobro održavani primerci imaju dobru reputaciju i imaju relativno malu kilometražu. Agila je lagana i okretna i nudi dovoljno prostora za do četiri osobe.
Najčešći su 1,2-litarski četvorocilindrični benzinski motori, snage do 86 KS. Modeli nakon redizajna 2010. imaju 94 KS. Ako vam performanse nisu bitan faktor, 1,0-litarski trocilindraš sa 65 KS je takođe opcija. Postojao je i dizel, ali je uslovno preporučljiv i redak.
Godinama su prijavljivani problemi sa vešanjem i oprugama, a govori se i o gubitku ulja u motoru. Za prosečnu cenu od 4.116 evra dobićete Agilu koja u proseku ima 105.000 km na satu i prosečno je stara 15 godina.
5. Audi A2
Malo stariji, ali sve posebniji i kul. A, ako tražite nešto što zaista malo troši, tu je 1.2 TDI sa 61 ks sa tri cilindra. U ponudi je i 1,4-litarski dizel, koji je bio dostupan u varijantama od 75 i 90 KS. Nažalost, dizel modeli više nisu dovoljno urbani za neke ekološke zone. U ostatku ponude su dva benzinska motora (1.4 i 1.6) od 75 ks i 110 ks. Najviše pažnje obratite na kočnice i vešanje. Pored toga, kvalitet izrade je solidan. Najstariji primerci malog automobila proizvedeni su između 1999. i 2005. Za prosečnu cenu od 4.907 evra dobijate A2 sa prosečnih 185.000 km, koji je, međutim, star oko 20 godina.
(MONDO)