Kako da uvezemo polovni auto iz inostranstva? Stručnjak nam otkriva cake i savete za pravljenje biznisa

Kako možemo da uvezemo polovni automobil iz inostranstva, i da li je moguće od toga napraviti biznis? Saznajte u MONDO podkastu "Keš ekspert".
Foto: MONDO/Stefan Stojanović/Dmitry Kalinovsky/Shutterstock

Razmišljate o uvozu polovnog automobila iz inostranstva, jer ste tamo našli veći izbor ili baš automobil kakav vama odgovara iz nekog razloga? Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Boris Ćorović, razgovarao je sa Jelenom Gavrilović u MONDO podkastu "Keš ekspert" o procesu uvoza "polovnjaka" iz inostranstva. Pogledajte celu epizodu!

Boris Ćorović u MONDO podkastu "Keš ekspert" Izvor: MONDO

Kako da uvezemo polovni automobil, ako smo našli na Internetu neki koji nam se dopada, ali ne znamo ništa o tom procesu?

"Prošao sam lično taj proces uvoza automobila za sebe, ali ne zato što ne verujem našim trgovcima. Želeo sam da malo promenim svakodnevicu, odeš dva-tri dana negde, voziš, razmrdaš se, pa kupiš, ali onda moraš da cariniš... U principu bih savetovao da se za to angažuje neka firma. U Srbiji, naročito u Beogradu, ima dosta placeva i firmi koje uvoze uslužno polovna vozila," rekao je Ćorović u MONDO podkastu "Keš ekspert".

Kako izgleda taj proces uvoza?

"Na nekoj platformi nađeš automobil i kažeš - hoću to i to. Odeš kod njih, i oni ti sve završe. Dobiješ vozilo na svoje ime, a oni ti naplate tu uslugu. Tako ćeš proći i jeftinije, i bezbednije nego da to radiš sam, jer mnoge začkoljice vrebaju na tom putu kada sami uvozimo automobil."

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Ideja o kompaniji koja uslužno uvozi polovne automobile mnogima bi zvučala primamljivo. Kako pokrenuti biznis sa uvozom polovnih automobila?

"Bilo koji biznis, ne samo uvoz polovnih automobila, po meni zahteva temeljnu informativnu pripremu. Znači, pre nego što se odlučite, da se dobro raspitate šta, kako i gde funkcioniše. I najčešće, kad ste početnik u nekom biznisu, iz nekog životnog iskustva, morate da se najčešće naučite malo i na svojim greškama. Da negde možda i izgubite novac i da vas sve to, da kažem, dovede do nekih informacija koje možda vode u neku ozbiljnu priču, ozbiljan biznis i ozbiljnu zaradu. Što se tiče uvoza polovnih automobila u Srbiji, zakonski je apsolutno moguće da ti kao fizičko lice za sebe uvezeš, ako koristiš za svoje potrebe, da uvezeš polovan automobil."

Gde bismo nabavljali automobile za uvoz?

Foto: Shutterstock.com/Bokstaz

"Da budemo potpuno jasni. Ako hoćeš da radiš biznis sa polovnim automobilima, da praviš firme, da se time baviš malo masovnije, ozbiljnije, ne možeš da nabavljaš automobile na platformama kao što su Mobile.de i Autoscout. One su namenjene ljudima koji za sebe traže nešto specifično. Za biznis, recimo, lizing kuće u Belgiji ili Holandiji, da ih uzmem za primer, pa banke, aukcije..."

"E sad, vi kao početnik u tom biznisu, ne možete tek tako da dođete kod neke inostrane lizing ili aukcijske kuće koja prodaje polovne automobile i da kažete, e, znate, ja sam Boris iz Beograda, ne može. Znači, tu se godinama gradi odnos neke firme, placa iz Srbije, dobavljača. Za početnike, potrebno je da se ostave i neke vrste finansijskih garancija tim institucijama. Da li euroček, da li bankarska garancija. To je sve nešto što ako si individualac, ako raspolažeš sa nekim sitnim parama i sad si sebe ubedio da ćeš da 'obrneš' neki automobil. Vrlo lako ćeš doći u situaciju da jednostavno budeš prinuđen na to što si kupio, prodaš i po nižoj ceni nego što te je koštalo. Dakle, nije jednostavna priča, traži vreme, godine, iskustvo, kapital, traži adekvatnu lokaciju u Srbiji za plac, mada se dosta toga prodaje i na Internetu, ali priča nije baš jednostavna."

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

"Koliko znam, većina najvećih placeva kod nas, neke od vlasnika i poznajem, pa znaš kako su krenuli? Pre 25-30 godina. Kupili su, u selu su čuli da neko ima očuvani automobil sa 20.000 km, povratnik iz inostranstva i tako dalje. Pa otišao, kupio od dede i stavio ga na oglas i prodao ga skuplje. Počinje se sistemom sitnih koraka."

Dakle, nije nam potreban ogroman kapital odjednom, ali je iskustvo važno?

"Tako je, ko želi da uđe u taj biznis, ne treba da puca odmah na neke masovne uvoze. Ja bih tako savetovao. Ko ima viška, nešto sitno kapitala i želi da uđe u taj biznis, ko ima malo afiniteta, prvo je bitno da oseti šta tržište traži. Sećam se kada sam pre petnaestak godina uvezao za sebe automobil, karavan. I vozio sam ga godinu, godinu i po, i dosadi mi, pa hoću nešto drugo. Ali da ga prodam posle - muka. Meni se dopadao, ali u tom trenutku neće niko karavan, svi bi limuzine. Tako da, kroz sistem mnogo grešaka shvatiš šta tržište traži. I važno je da razdvojiš šta se tebi lično sviđa, od onoga što možeš da plasiraš, prodaš i da napraviš neki profit," zaključio je Ćorović.

Celu epizodu pogledajte na početku teksta, a ne propustite ni MONDO podkast Keš ekspert o kreditima!

This browser does not support the video element.

Keš Ekspert - Vladimir Vasić Izvor: MONDO

(MONDO)