• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OD 2035. ZABRANA PRODAJE DIZELAŠA I BENZINACA! "Novi zakon će legalno oduzimati automobile ljudima!" ALI TO NIJE SVE...

Autor Petar Latinović

Evropska unija nije jedinstvena po ovom pitanju.

 Zabrana prodaje novih dizelaša i benzinaca Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Evropska unija je u poslednjim danima oktobra postigla konačan dogovor o zakonu koji zabranjuje prodaju novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine. Cilj zakona je borba protiv klimatskih promena i brži prelazak na električna vozila. Pregovarači zemalja EU, Evropskog parlamenta i Evropske komisije, koja radi na izradi novih zakona, saglasili su se da proizvođači automobila moraju da ostvare nultu emisiju CO2 do 2035. godine, što će onemogućiti prodaju novih vozila na fosilna goriva u 27 zemalja.

“Ovaj sporazum je dobra vest za vozače automobila. Novi automobili sa nultom emisijom će pojeftiniti, što će ih učiniti pristupačnijim i dostupnijim svima - rekao je glavni pregovarač parlamenta Jan Huitema.

Kako regulatori povećavaju pritisak na proizvođače automobila da smanje emisiju gasova, mnogi su najavili ulaganja u elektrifikaciju. Šef Folksvagena Tomas Šefer rekao je da će od 2033. brend proizvoditi samo električne automobile u Evropi. Kako prenosi Rojters, zakon je naišao na znatan otpor kada je predložen u julu 2021. godine, pri čemu je Evropsko udruženje proizvođača automobila ACEA upozorilo na zabranu određenih tehnologija i predložilo da motori sa unutrašnjim sagorevanjem i vozila na vodonik budu važan zupčanik u tranziciji ka niskim emisijama gasova.

Evropa jeste postigla dogovor, ali se čini da nije jedinstvena u tom pogledu. Nakon što je šef BMV-a napao EU da će novi zakon legalno oduzimati automobile ljudima, sada je stigla i reakcija evropskog komesara za unutrašnja tržišta Terija Bretona. Breton je u intervjuu za Politico naglasio da podržava ambiciozne ciljeve, ali upozorava da će ih autoindustrija teško ispuniti. On je naveo da bi EU mogla da uspori plan za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

“U potpunosti se slažem sa ambicijom prelaska na električna vozila, ali morate biti realni. U ovom procesu biće uništeno oko 600.000 radnih mesta, a za proizvodnju svih tih električnih automobila do 2030. biće nam potrebno 15 puta više litijuma, četiri puta više kobalta i grafita i tri puta više nikla. Dakle, imaćemo ogromnu potrošnju sirovina i to ćemo dobro proučiti. Ostatak sveta će nastaviti da koristi motore sa unutrašnjim sagorevanjem 'nekoliko decenija', zbog čega predlažem našim proizvođačima automobila da nastave da rade na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Posebno se zalažem za podsticanje kompanija iz EU da nastave sa proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Naravno, samo one kompanije koje to žele”, zaključio je Breton.

Evropski komesar je rekao da će njegov tim razviti set kriterijuma za procenu rasta tržišta električnih vozila, verovatno sa namerom da ga koristi u debati tokom pregleda evropskih planova 2026. godine. Gore pomenuta revizija je pomerena na 2026. pod pritiskom velikih zemalja proizvođača automobila. Francuska je pozvala da se razmotri „zeleno svetlo“ za plug-in hibride nakon 2035. godine, dok Nemačka podržava motore sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetička e-goriva.

Dakle, prema rečima komesara Evropske unije, nedavno dogovoreni zakon koji je ključni deo plana EU za smanjenje emisija za 55 odsto do 2030. godine – mogao bi ponovo da bude “na stolu“ 2026. godine.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 52

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bre

Zapadni satanisti hoce na silu da uvedu elektricna vozila i ukinu gorivo za obican narod a ta prica nije realna. Medjutim, oni skoro sve rade na silu pa ce i za ovo verovatno uspeti na kraju, jer ljudi su danas kao stoka na zalost, ne pruzaju dovoljno otpora losim pojavama(vecina). Smanjenje zagadjenja je maska i laz, pravi cilj je obrt kapitala i jos veca kontrola.

Dečicanaivna

Ovo je priča za malu decu, struje danas u evropi i svetu jedva dovoljno za privredu i domaćinstva a zamislite tek kad bi odjednom i vozila dodamo kao potrošače. Ovi što podržavaju električna vozila neka zamisle situaciju kad zimi bude debeli minus i kad u vozilu neće moći da uključe grejanje da bi uštedeli bateriju, ili kad se desi neki zastoj na putu zbog snežne mećave ili udesa bude stajanja na putu od više sati dok je temperatura npr -10° koliko električna vozila mogu da budu u mestu i pruže zaštitu i grejanje putnicima dok se put raščisti? Dešavalo se da bude stajanja na putu po desetak sati , koje električno vozilo to može da izdrži i kako će se rešiti problem kad na putu ostane posle takvog scenarija na desetine vozila sa praznim baterijama? Neće biti moguće u kantici doneti dopunu baterije. Sadašnja infrastruktura ni u razvijenijim državama nema kapacitet za višestruko povećanje isporuke struje a to će biti bukvalno kao kad bi danas svaka kuća u isto vreme uključila veliku termo peć i bojlere da se pune. Koje električno vozilo će moći da garantuje bezbedan put kad cela porodica krene na put od nekoliko hiljada kilometara kroz više država leti ili zimi sa upaljenom klimom a svi znamo koliko klima povuče snage od motora, i kad se stane na pumpi ili mestu predviđenom za punjenje baterija i onda budu čitave porodice često sa malom decom primorane da umesto da gaze kilometre više sati moraju blejati u mestu dok se napuni automobil. Pre neki dan sam sa još dvadesetak kolega proveo 8 sati u autobusu zavejani u snegu sa još ne koliko putničkih vozila inače radimo na planini, da su autobus a i ostala vozila bili električni ne bi mogli da nastavimo putovanje kući posle tolikog stajanja u mestu sa uključenim grejanjem. Da se ne lažemo, električna vozila su lep san i još uvek nemoguća misija

Grrrrrggg

@Dečicanaivna Mogu da proizvedu hibrid koji radi na hidrogen i struju,ja radim u fabrici gde se proizvode reno kombi vozila,rade na hidrogen i baterije koje traju po mislim godinu dana.

special image