• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVO JE POSLEDNJA SLIKA PUTNIKA IZ BOINGA 747! Nastala je nekoliko sekundi pre smrti 520 ljudi u avionu

Autor Jana Desovski

Preko 500 ljudi je poginulo kada je JAL Boing 747 udario u planinu u blizini Tokija.

 Poslednja slika putnika pre pada aviona Boing 747 Izvor: Reddit/r/Damnthatsinteresting

Broj poginulih u užasnoj avionskoj nesreći, u kojoj je život izgubili 500 ljudi, mogao je da bude znatno smanjen da nije bilo dve tragične greške. Katastrofa Japan Erlajnsa na letu 123 u blizini Tokija 12. avgusta 1985. do danas je najsmrtonosnija avionska nesreća u kojoj je učestvovao jedan avion. Let je počeo rutinski, objašnjava se u Nekpo podkastu, sa 524 putnika koji su ušli u Boing 747, željni da se vrate kući svojim porodicama kako bi obeležili japanski festival Obon.

Ali bez znanja putnika, ili pilota Masami Takamame, koji je komandovao avionom na tom sudbonosnom letu, manja nesreća sedam godina ranije je oštetila avion i nije bila dobro popravljena – ostavivši Boing sa fatalnom manom. U toj nesreći koja se dogodila sedam godina pre, avion je snažno odskočio pri sletanju na aerodrom Itami u junu 1978, što je izazvalo jak udarac u rep. Tada je popucala je pregrada pod pritiskom koja je, da je avion pravilno popravljen, trebalo da bude kao nova. 

"Ali umesto da koriste jednu ploču za spajanje, Boingovi tehničari za popravku su koristili dve, paralelno sa pukotinom, čineći jedan ceo deo potpuno beskorisnim", objašnjava se u podkastu. Letelica je u tako opasnom stanju letela više od 12.000 puta – tog dana je već letela četiri puta. Ali 12 minuta nakon poletanja, kapetan Takahama i njegov kopilot Jutaka Sasaki osetili su ogromnu podrhtavanje kroz trup aviona. Voditelj podkasta je nastavio: "Vodena para u vazduhu se kondenzuje u maglu, a maske sa kiseonikom padaju pred dezorijentisanim putnicima. Sve se ovo dešava za nekoliko sekundi, što dovodi sve u paniku - u neobuzdanu paniku." 

Izvor: Asahi SHIMBUN / AFP / Profimedia

Neverovatno, usred ovog haosa i konfuzije, jedan putnik je snimio poslednju fotografiju na kojoj se vide maske sa kiseonikom koje vise sa plafona aviona. Posada je pokušala da vrati avion na aerodrom Haneda, ali je šteta bila mnogo katastrofalnija nego što su u početku mislili. U podkastu je objašnjeno: "Sve četiri hidraulične linije koje vode do krila aviona su prekinute i, bez njihovog znanja, njihov vertikalni stabilizator je bio potpuno uništen. Fotografija snimljena sa zemlje pokazuje da se rep aviona potpuno odvojio od trupa.

Pilot i kopilot su očajnički pokušavali da povrate kontrolu. Avion je bio zaključan u onome što stručnjaci nazivaju fugoidnim ciklusom. Podkasteri su nastavili: "Iznova i iznova, 'nos' letelice je padao i brzo povećavao brzinu. Padao je, peo se, padao, peo se sve dok se naginje pod uglovima do 40 stepeni u oba smera." Skoro 30 minuta, avion se uvijao i ljuljao na nebu dok su piloti očajnički pokušavali da ga usmere ka pisti. Putnici su vrištali od užasa dok su ih nasilni manevri bacali s jedne na drugu stranu.

Izvor: STF / AFP / Profimedia

Na kraju, nekoliko minuta pre 19 časova, masivni avion je udario u gustu šumu blizu planine Mikuni. Mnogi putnici i posada bi umrli u udaru, ali mukama preživelih nije bilo kraja. "Samo 20 minuta nakon udara, vojnik američkog vazduhoplovstva po imenu Majkl Antonuči primetio je pad aviona", objašnjava se u podkastu. "Međutim, umesto da uputi poziv da odmah pruži podršku, japanska vojska je prekinula operaciju spasavanja pod pretpostavkom da nijedan putnik nije preživeo.

On this day - Japan Airlines Flight 123 crashed into a mountainside making it the single worst plane tragedy in history of aviation. The Pilots of this plane fought a brave battle to keep the plane airborne for as much they did but the plane flight controls were damaged too extensively.
byu/UnlikeUday inDamnthatsinteresting

Spasilačke ekipe su poslate sledećeg jutra. Nekoliko ljudi pronađenih u i oko olupine imalo je povrede koje bi mogle da se saniraju da je pomoć stigla ranije. Neki su umrli od hladnoće. Jedan doktor je rekao: "Da je pomoć došla 10 sati ranije, mogli bismo da pronađemo još preživelih. Samo četiri od prvobitnih 524 putnika i članova posade su preživela. Jedna od njih, službenica Japan Erlajnsa Jumi Očiai, rekla je da je mogla da čuje vrisku i jaukanje drugih preživelih, koji su postepeno zamirali dok su, jedan po jedan, umirali u mraku i hladnoći.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

06:04
PANIKA! PILOTI ZASPALI ZA KOMANDAMA, AVION SA 150 PUTNIKA LUTAO PO NEBU! Ignjatović: Radili su do granica izdržljivosti kao roblje
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

 (MONDO/J.D.)

Možda će vas zanimati



Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sigurnost

Najveći broj cevi i cevčica oko motora služi za gašenje požara na motoru.hvala...

MiKajlo

''Vremeplov 26.03.2024. / 13:45 @CvC Ne plasi se. Ova nesreca se dogodila 1985. god. Za razliku od tada, Boeing danas proizvodi vrlo nepouzdane avione, narocito 737, koji se najvise koristi za kratke destinacije i u budzetsksim aviokompanijama. Gledaj da je avion Airbus, ipak su po statistici pouzdaniji avioni.'' Teško možeš da biraš čime ćeš da letiš...svaka kompanija pravi izmene u poslednjem momentu-menja tip aviona u zavisnosti od mnogo faktora (tehnika, kašnjenje, broj putnika...) Dešava se da iz BEG za TGD leti veći avion jer je recimo zbog magle kasnilo dosta letova pre a onda odjednom stiglo brdo tranzitnih putnika...umesto da ih šalju u hotel da prespavaju i sačekaju sutrašnji let oni ubace recimo A 330 koji pakuje 270+ putnika i reše stvar. Tako ubacuju i ove kompanije koje upadaju da izguraju red letenja...pa tako letimo nekim moldavcima, grcima...

beogradska seljačina

Ma samo golfom ubosnu, od Šekovića do Trebevića, svuda ima lož ulje.

special image