Poziv je naglo završen možda "zbog toga što se avion brzo udaljavao od telekomunikacionog tornja", naveo je list, citirajući izvor, odnosno neimenovane istražitečlje.

Malezijski list je citirao još jedan izvor koji je navodno rekao da nije sigurno da je poziv bio sa nestalog aviona. U tekstu, naslovljenom "Očajnički poziv u pomoć", nije navedeno koga je kopilot pokušavao da pozove.

Posle misterioznog nestanka aviona 8. marta, manje od sat vremena nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking sa 239 putnika i članova posade, policija je detaljno istraživala pilota Zaharija Ahmeda Šaha i kopilota Farika Abdula Hamida.

Istražitelji su prošlog meseca utvrdili da je avion namerno preusmeren i da su njegovi komunikacioni sistemi ručno onesposobljeni dok je napuštao malezijski vazdušni prostor.

Međutim u policijskoj istrazi nije mnogo otkriveno.

Sudbina aviona obavijena je velom misterije, pa kruže razne teorije, uključujući otmicu ili teroristički napad.

U malezijskim medijima je bilo nepotvrđenih izveštaja o telefonskim pozivima pilota pre ili za vreme leta, ali nikada nisu objavljeni detalji.

"Nju Strejt tajms" tvrdi da je avion, posle sletanja sa kursa, leteo dovoljno nisko blizu ostrva Penang kod zapadne obale Malezije da je telekomunikacioni toranj mogao uhvatiti signal kopilotovog telefona.

Telefonska linija je "ponovo uspostavljena" u vremenskom periodu između trenutka kada je avion skrenuo sa kursa i nestanka sa radara, ispričao je drugi izvor na koji se poziva malezijski list.

"Uspostavljanje veze ne mora značiti da je obavljen poziv. Razlog može biti i uključivanje telefona", piše "Nju Strejt tajms".

Malezijsko ministarstvo saobraćaja je za AFP reklo da analizira izveštaj iz malezijskog lista i da će objaviti odgovor.