• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sad kreće istraga istrage nestalog aviona

Izvor Beta

Međunarodna grupa stručnjaka će preispitati sve podatke prikupljene tokom dva meseca potrage za nestalim avion da bi proverili da li je ona uopšte vršena na pravom mestu,

Visoki zvaničnici iz Malezije, Australije i Kine sastali su se u australijskom gradu da detaljno razmotre naredne korake u potrazi za velikim "boingom 777" kompanije Malejša eirlajns.

Istraga je do sada vođena u širem području udaljene oblasti Indijskog okeana zapadno od Australije. Ta oblast je središte potrage pošto je tim analitičara, na osnovu satelitskih i radarskih podataka, izračunao da je avion najverovatniju skrenuo u sasvim suprotnom smeru od prvobitnog kursa.

Od srede će ti podaci biti ponovo analizirani i upoređeni sa svim informacijama prikupljenim u potrazi tokom koje nije nađen ni jedan deo aviona, uprkos detaljnoj pretrazi više od 4,6 miliona kvadratnih kilometara površine okeana i traganju sonarom na dnu.

"Moramo... se uverite da nema greške u analizi, mada su procene ispravne, analiza je ispravna, pretpostavke i zaključi su ispravni", rekao je novinarima u Kanberi Angus Hjuston, šef potrage.

Istražitelji su iznenađeni nedostatkom materijalnih dokaza o avionu nestalom 8. marta tokom leta iz Kuala Lumpura za Peking. Višenedeljna potraga za ostacima na površini okeana je obustavljena prošle nedelje, pošto su zvaničnici ocenili da je verovatno potonuo bilo koji deo olupine koji je možda u prvo vreme plutao.

"Nažalost, sav taj napor nije doveo ni do čega", rekao je australijski ministar saobraćaja Voren Tras. "Na osnovu informacija bili smo sigurni da je područje pretraga ispravno utvrđeno, ali to nas nije dovelo do nalaženja tragova aviona".

Šef potrage Hjuston je upozorio da bi podvodna pretraga dna okeana verovatno potrajala i čitavu godinu.

Hjuston i Tras su se u ponedeljak u Kanberi sastali s malezijskim ministrom odbrane Hišamudinom Huseinom i kineskim ministrom transporta Jangom Čuantangom da bi precizirali sledeće korake podvodne pretrage koja će se usredstediti na 60.000 kvadratnih kilometara dna Indijskog okeana.

Zvaničnici kontaktiraju vlade i privatne firme da bi utvrdili da li one imaju specijalizovanu opremu koja može da zaroni dublje od robotske podmornice "blufin 21". ta podmornica bez posade je nedeljama snimala sonarom dno okeana u području gde su početkom aprila uhvaćeni zvuci nalik onima koje, radi lakšeg nalaženja, posle udesa emituju "crne kutije" aviona.

Ograničenje podmornice "blufin 21" je to što može da zaroni samo do dubine od 4,5 kilometara, a delovi zone pretrage su verovatno dublji od toga. Dodatna teškoća je to što niko zapravo i ne zna koliko je dubok okean u području pretrage.

"Ja ne znam da iko to zna jer nikada nije napravljena mapa tog dela okeana", rekao je Tras, dodavši da će izrada detaljne mape dna Indijskog okeana biti ključni deo naredne faze potrage.

Pored mogućnosti za dublje ronjenje, traži se takva nova oprema koja će stalno slati podatke posadi broda na površini. Podaci sa "blufina" se mogu preuzeti tek kada izroni i utovari se na brod posle 16-časovnog ronjenja.

Verovatno će biti potrebna još dva meseca pre no što stigne nova oprema, rekao je Tras.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

justme

Ne znam da li me afera oko ovog aviona vise intrigira ili nervira.

special image