Broj odštetnih zahteva povećan je u poslednjih godinu dana na 1.456, a najveći broj slučajeva je u oblastima zdravstva, socijalnih usluga, građevine i špedicije, u kojima hronično nedostaju radnici.

Hiroši Kavahito, generalni sekretar Nacionalnog savjeta za zaštitu žrtava karošija, rekao je da je pravi broj sigurno 10 puta veći, jer japanska vlada ne voli da priznaje ovakve slučajeve.

"Osnovni problem je smanjenje broja radnih sati, ali vlada ne čini dovoljno u tom smislu", rekao je on.

Najčešće žrtve su ranije bile muškarci, oko 90 odsto, ali u poslednje vreme je sve više žena.

Japan nema pravna ograničenja za broj radnih sati, ali ministarstvo rada priznaje dva tipa "karošija" - smrt od kardiovaskularnih bolesti zbog prekomernog rada i samoubistvo zbog mentalnog stresa nastalog usled problema na radnom mestu.

Smrt od kardiovaskularne bolesti smatra se "karošijem" ako je radnik radio 100 prekovremenih sati prethodni mesec dana, ili 80 sati prekovremeno tokom dva meseca ili duže.

Samoubistvo se "kvalifikuje" za odštetu ako je radnik radio 160 sati ili više tokom jednog meseca, ili više od 100 prekovremenih sati u toku tri uzastopna meseca.