Pre poletanja, Boing 737-800 je prošao inspekciju i potvrđeno je da je bio u ispravnom stanju, iako je bio star sedam godina. U pitanju je model koji je lansiran pre zloglasne linije 737-MAX. Analizom podataka je utvrđeno da je zdravlje i iskustvo pilota bilo zadovoljavajuće, jer su ispunili sve uslove.
Uprkos tome što je na dan leta bilo oblačno, prijavljeno je da je vidljivost bila dobra u vreme nesreće. Istražitelje je najviše iznanadila pozicija aviona, koji je u roku od tri minuta ponirao sa nekoliko hiljada metara i pao pod vertikalnim uglom.
Podsetimo, avion na letu MU5735 je u ponedeljak u 13.11 po lokalnom vremenu napustio Kunming i trebalo je da stigne u Guangdžou u 15.05. Avion je bio u vazduhu nešto više od sat vremena i približavao se svom odredištu kada je pao na brdo Vužoua. Niko od 123 putnika i devet članova posade nije preživeo.
Prema podacima sajta Flajt radar 24, avion je kružio na 8.870 metara, ali dva minuta i 15 sekundi kasnije lociran je na 2.766 metara. Poslednja informacija o letu pokazuje da su podaci prestali da stižu u 14.22 po lokalnom vremenu, na visini od 982 metra.
Vazdušna bezbednost i standardi vazduhoplovstva u Kini su se znatno poboljšali u poslednje dve decenije nakon niza nesreća devedesetih.
Kineski predsednik Si Đinpingje naredio hitnu istragu povodom pada putničkog aviona. Kako prenosi Si-Si-Tivi, Si je u svom zahtevu izrazio šok povodom tragedije na letu MU5735, te naredio hitno reagovanje u vanrednim situacijama i da se što pre istraži slučaj da bi se identifikovao uzrok nesreće i ojačala bezbednosna revizija sektora civilnog vazduhoplovstva.
Premijer Kine Li Kećijang takođe je pozvao da se pruže podrška i pomoć porodicama žrtava, ali i da se blagovremeno objavljuju tačne informacije i sprovede ozbiljna istraga o uzroku tragedije.
(MONDO)