Usluga "Roditeljski telefon" proslavila je danas dve godine postojanja kao pilot projekat, a od danas će nastaviti zvanično da radi kao savetodavna pomoć svim roditeljima, svakog dana od 16 do 22 časa.

Nosilac projekta, čiji je cilj pružanje savetodavne podrške roditeljima u obavljanju roditeljske uloge, je Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine "Zvečanska", uz podršku kancelarije UNICEF-a u Srbiji.

Za vreme dvogodišnjeg pilotiranja usluge "Roditeljski telefon" 97,3 odsto roditelja koji su se javljali tražeći pomoć na kraju poziva je reklo da im je razgovor značajno pomogao u kreiranju plana za rešavanje problema, piše u saopštenju Centra za zaštitu odojčadi.

Istraživanje urađeno na više od 4.200 savetodavnih razgovora sa roditeljima pokazalo je da tu uslugu koriste roditelji dece svih uzrasta, ali da je najviše roditelja "pubertetlija".

Osim toga, analiza je pokazala da najviše zovu majke, tačnije 59,7 odsto, zatim očevi 17,2 odsto, i u skoro 20 odsto bake i deke.

Roditelje najviše brine da u odnosu sa decom ne izgube poverenje, da dete ne zapadne u loše društvo, ne posegne za psihoaktivnim supstancama, ne iznevere dečja očekivanja, a bitno im je i da kontrolišu svoju decu kako bi bili sigurni šta se dešava.

Takođe, roditelji žele da ostave dobar utisak o tome kako brinu o deci, a imaju strah od toga da su ih deca prevazišla u kotišćenju informacionih tehnologija.

Dodaje i da roditelje brine da su izgubili kontrolu, ali i što zbog "trke za egzistencijom" nemaju dovoljno vremena da prate sve značajne momente dečijeg razvoja.

Sa ciljem dalje podrške roditeljima, "radno vreme" roditeljskog telefona povećano je sa 3 na 6 sati dostupnosti svih sedam dana u nedelji, a na poziv se odaziva 26 savetnika, specijalno obučenih za podršku najrazličitijim pitanjima roditeljstva.

Broj "Roditeljskog telefona" je 0800 007 000.

Situacije u kojima roditelji treba da kažu "NE"