Deca koja peške idu u školu bolje se nose sa stresom i strahom od odgovaranja, od one koju roditelji voze.
Iako vam možda deluje da je sigurnije da mališane vozite u školu, za njihovo zdravlje je bolje da odšetaju do tamo. Rezultati istraživanja koje su sproveli naučnici sa Univerziteta u Bafalu pokazali su da jutarnja šetnja do škole deci pomaže da se izbore sa stresom.
Tokom istraživanja malim ispitanicima je meren pritisak i nivo kortizila, hormona stresa, na dan kada su u školi imali test. Rezultati su pokazali da deca koju roditelji voze u školu u stresnoj situaciji, kada imaju kontrolni, na primer, imaju znatno viši pritisak i dvostruko viši nivo hormona stresa nego đaci - pešaci.
"Proces razvoja kardiovaskularnih bolesti započinje još u detinjstvu", kaže dr Džejms Remih, dodajući da se, s obzirom na rezultate novog istraživanja, deci moraju obezbediti uslovi za svakodnevnu šetnju.
Šetanje je jedna od najzdravijih, ali i najjeftinijih fizičkih aktivnosti, a pored toga što je dobra za zdravlje, pozitivno deluje i na procese učenja, kažu lekari.
To potvrđuje i ranije sprovedeno istraživanje, čiji su rezultati pokazali da devet od deset učitelja primećuje da deca koja u školu idu peške znatno aktivnije učestvuju na časovima i mnogo se lakše skoncentrišu na novo gradivo koje se obrađuje.
(MONDO)
Tokom istraživanja malim ispitanicima je meren pritisak i nivo kortizila, hormona stresa, na dan kada su u školi imali test. Rezultati su pokazali da deca koju roditelji voze u školu u stresnoj situaciji, kada imaju kontrolni, na primer, imaju znatno viši pritisak i dvostruko viši nivo hormona stresa nego đaci - pešaci.
"Proces razvoja kardiovaskularnih bolesti započinje još u detinjstvu", kaže dr Džejms Remih, dodajući da se, s obzirom na rezultate novog istraživanja, deci moraju obezbediti uslovi za svakodnevnu šetnju.
Šetanje je jedna od najzdravijih, ali i najjeftinijih fizičkih aktivnosti, a pored toga što je dobra za zdravlje, pozitivno deluje i na procese učenja, kažu lekari.
To potvrđuje i ranije sprovedeno istraživanje, čiji su rezultati pokazali da devet od deset učitelja primećuje da deca koja u školu idu peške znatno aktivnije učestvuju na časovima i mnogo se lakše skoncentrišu na novo gradivo koje se obrađuje.
(MONDO)