Telefonske linije 3237-357 i 3237-358 ne prestaju da zvone već devet godina. Dežurni centar "Halo bebe" mesečno registruje 9.300 telefonskih kontakata. Otkako su linije otvorene, obavljeno je 815.936 razgovora. Broj poziva izvan Beograda je u porastu, oni sada čine 15 odsto od ukupnog broja. Trećina razgovora dešava se noću, dok se najveći broj poziva odnosi na decu do šestog meseca. Odskora, beleži se povećan broj poziva roditelja čiji su mališani stariji od godinu dana, piše "Politika".

Majke interesuje da li smeju da puše pored otvorenog prozora, jer je pušenje nedavno zabranjeno u zatvorenim prostorijama.

Jednoj je čak dete upalo u ve-ce šolju pa je okrenula poznati broj i hitno potražila savet. "Izvadite dete iz klozetske šolje, okupajte ga i vodite računa da se to više ne dogodi", poručili su joj.

Bilo je i slučajeva da usplahirena majka nije znala kako da postupi dok joj se mališan brčkao u vodi u koju je umesto kupke sipano sredstvo za čišćenje.

Griža savesti navela je jednu od njih da pozove "Halo bebu" ne bi li saznala kada će se njeno sedmomesečno čedo odljutiti. Ceo dan je bila na putu, a kada je došla beba joj se nije smejala, već ju je samo pratila pogledom...

Anđelka Kotević, šef službe "Halo beba", kaže da "histerična majka" - ne postoji.

"Sve su one samo uplašene, ili u dilemi. Nijedno pitanje nije ni smešno, ni glupo. Čak nam se javljaju i kolege. Što osoba više zna, u većem je problemu, a to je slučaj upravo sa zdravstvenim radnicima. Jer, kada je rođeno dete u pitanju, sva znanja padaju u vodu pa je osobi potrebno i tuđe mišljenje", priča za "Politiku" Kotevićeva.

U službi koja dnevno primi do 340 poziva radi sedam dežurnih, a među njima je i jedan mladić. Na rad Vladimira Glišovića, koji već dve godine savetuje roditelje, niko nije imao primedbu. Kroz razgovor on pokušava da rastereti one koji pozivaju, smiri preplašene, a oni su zauzvrat sa njim i dok su na letovanju i zimovanju. Pozivaju ga, dodaje u šali, i sa ski-staze i sa plaže.

Da dežurni iz savetovališta ne leče telefonom, potvrđuje i Gordana Lazić, koja devet godina radi u službi.

"Nismo tu", podseća Gordana, "da postavljamo dijagnoze, već da kroz razgovor uvidimo problem očima roditelja."

"Savetovanje je individualna stvar, priča za sebe. Ne možemo da reagujemo tako što ćemo skratiti tok razgovora, ali se trudimo da ostanemo u okvirima od tri do pet minuta", priča za "Politiku" Inga Mijailović, medicinska sestra koja u "Halo bebi" radi od osnivanja. Koliko je teško ograničiti vreme koje posvećuju usplahirenim roditeljima, ilustruje slučajem od pre nekoliko dana: zaredom se, kaže, javilo pet majki, a svaka od njih je grcala u suzama. A nedavno je, otkriva nam, "ordinirala" i u gradskom prevozu. Kada se vraćala sa smene, u razgovoru sa koleginicom pomenula je "Halo bebu". Jedna majka koja se zatekla u autobusu je to čula, pa je brže-bolje iskoristila priliku da se izjada o svom problemu.

(MONDO)