Da li vam je dete skoro tražilo da mu kupite nešto samo zato što je to sada popularno u njegovom društvu? I šta ste učinili tom prilikom?
Važno je i koje brendove njihovi roditelji biraju i kakve komentare tom prilikom daju, jer tako deca uče kakvo je ponašanje poželjno u kupovini.
Međutim, za razliku od tog dugotrajnog uticaja koji roditelji imaju na decu, vizuelni elementi marke imaju trenutni uticaj. Dakle, koje je boje, kakvog je oblika, ko je zaštitno lice...
Prema istraživanju sprovedenom na srpskom tržištu, omiljeni dečji slatkiši su: "Milka" (čokolade), "tviks" (čokoladica), "kinder jaje", "jafa keks" i "medeno srce", piše "Potrošač"-
Igračke su za decu važne do njihove 10-11. godine, kada počinju sve više da se interesuju za modu i tehnologiju.
Deca što su starija to trpe veći pritisak da moraju da se uklope sa svojim vršnjacima. Odnosno oni „moraju” da nose iste marke patika, imaju mobilne telefone i igraju iste kompjuterske igrice kao i njihovo društvo. Ako nešto od toga ne ispune, rizikuju da ih ostala deca odbace.
Deca u svetu najviše vole da nose "levis" i "dizel". Farmerke ovih proizvođača na našem tržištu spadaju u skuplje, tako da je roditeljima često vrlo teško da ih priušte svojoj deci.
Preporuka je da pokušate da objasnite deci da je to trenutno iznad vaših kupovnih mogućnosti (ako ste u takvoj finansijskoj situaciji) i da pokušaju da izaberu neku marku farmerki koje su jeftinije, a koje sigurno bar trećina njihovih vršnjaka nosi (s obzirom na to da su farmerke domaćih proizvođača znatno jeftinije od stranih).
Ipak, ako je ta marka nešto na čemu dete uporno insistira, treba mu je kupiti (ako je u granicama vaših mogućnosti), ali pod uslovom da mu se kupi neki drugi proizvod (patike) koje su jeftinije od tih koje ono želi.
Drugi način je da detetu saopštite sumu koju ste spremni da date za određeni proizvod, a da od njega tražite da doda razliku do cene željene marke proizvoda. Na taj način ćete pokazati dobru volju, ali ćete i detetu postaviti jasne granice i „naterati ga” da dobro proceni koliko mu je neka marka važna radi očuvanja statusa u društvu.
Ipak, marke ne treba sagledavati kao nešto loše i nepoželjno, što samo „kvari” decu. Zapravo, često preko marke možemo brzo da odredimo kakav je kvalitet proizvoda, koliko odgovara našem imidžu, kakav je odnos preduzeća prema društvenom okruženju i dr.
Ono što mi radimo na ličnom nivou, stručnjaci za marketing predstavljaju mapama percepcije, pa na grafikonu možete videti kako deca na svetskom nivou sagledavaju različite marke odeće, posmatrano po popularnosti i po atraktivnosti.
Na kraju, savet za sve roditelje je da decu od prvog dana uče pravim vrednostima koje neki proizvod treba da ima (i koje marke oslikavaju te vrednosti), jer, treba imati na umu, deca će te proizvode kupovati kad postanu roditelji.
(MONDO)