
Iako se raspored menja tokom školske godine, rasporedi su uvek puni, pa ima dana od kojih đaci strepe, ali i onih kada im vreme brzo prođe. Pojedini đaci kažu da je problem što se raspored pravi onako kako nastavnicima odgovara.
Zaposleni podsećaju da predmeta ima mnogo, pa je i izrada dobrog rasporeda časova koji će odgovarati svima, često neizvodljiva.
Suzana Đeretić iz Osnovne škole "Vuk Karadžić" kaže da je raspored časova veoma teško napraviti, jer mora da se vodi računa o obe strane u nastavnom procesu.
"Raspored obično pravi nastavnik koji u tome ima iskustva, a problem se javi kada nastavnici rade u dve ili tri škole", kaže za RTS Đeretićeva.
"Vodi se računa o deci, ali možda malo manje, jer je nastavnik tu odgovorno lice koje ima svoje radne obaveze", navodi Mirjana Bićanin, direktorka Osnovne škole "Drinka Pavlović". Ona dodaje da će se deca pre prilagoditi rasporedu nego zaposleni s obzirom na to da nemaju druge obaveze sem škole.
Zbog toga, često, deca imaju dvočas iz jednog predmeta, ili su zahtevniji predmeti u istom danu.
Školski psiholog Ljiljana Filipović kaže da su neposredne posledice to što su deca umorna, dekoncentrisana, a samim tim slabije razumeju i prihvataju gradivo. "Ponekad su im idealna rešenja bežanje sa časova da bi sebe rasteretili obaveza koje su im za taj dan preteške", ističe Filipovićeva.
U Inspekciji potvrđuju ono što i sama deca primećuju, da nastavnici često naprave raspored prema sebi, a na štetu đaka.
"Desi se da profesor tokom radne nedelje sebe oslobodi jednog radnog dana, a ima pun fond časova. U svim ovim slučajevima nalažemo direktoru kao odgovornom licu da to ispravi", ističe Velimir Tmušić, načelnik Inspekcije Ministarstva prosvete i nauke.
Inspektori kažu da iako ne postoji podela na teške i lake predmete, obaveze treba da budu što pravilnije raspoređene. U danima kada deca već imaju šest časova, kažu, ne bi trebalo da bude bilo kakvih dodatnih časova.
(MONDO)
Zaposleni podsećaju da predmeta ima mnogo, pa je i izrada dobrog rasporeda časova koji će odgovarati svima, često neizvodljiva.
Suzana Đeretić iz Osnovne škole "Vuk Karadžić" kaže da je raspored časova veoma teško napraviti, jer mora da se vodi računa o obe strane u nastavnom procesu.
"Raspored obično pravi nastavnik koji u tome ima iskustva, a problem se javi kada nastavnici rade u dve ili tri škole", kaže za RTS Đeretićeva.
"Vodi se računa o deci, ali možda malo manje, jer je nastavnik tu odgovorno lice koje ima svoje radne obaveze", navodi Mirjana Bićanin, direktorka Osnovne škole "Drinka Pavlović". Ona dodaje da će se deca pre prilagoditi rasporedu nego zaposleni s obzirom na to da nemaju druge obaveze sem škole.
Zbog toga, često, deca imaju dvočas iz jednog predmeta, ili su zahtevniji predmeti u istom danu.
Školski psiholog Ljiljana Filipović kaže da su neposredne posledice to što su deca umorna, dekoncentrisana, a samim tim slabije razumeju i prihvataju gradivo. "Ponekad su im idealna rešenja bežanje sa časova da bi sebe rasteretili obaveza koje su im za taj dan preteške", ističe Filipovićeva.
U Inspekciji potvrđuju ono što i sama deca primećuju, da nastavnici često naprave raspored prema sebi, a na štetu đaka.
"Desi se da profesor tokom radne nedelje sebe oslobodi jednog radnog dana, a ima pun fond časova. U svim ovim slučajevima nalažemo direktoru kao odgovornom licu da to ispravi", ističe Velimir Tmušić, načelnik Inspekcije Ministarstva prosvete i nauke.
Inspektori kažu da iako ne postoji podela na teške i lake predmete, obaveze treba da budu što pravilnije raspoređene. U danima kada deca već imaju šest časova, kažu, ne bi trebalo da bude bilo kakvih dodatnih časova.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.