
Kada se uzmu u obzir sva pravila kupovine i ukus konkretnog deteta, ispostavlja se da, uprkos velikom izboru u prodavnicama igračaka, uopšte nije lako odabrati poklon za mališana. Budući da se bliže novogodišnji praznici, možda vam ove sugestije budu od pomoći prilikom izbora idealnog poklona.
Prva godina
Interesuju ih kocke, posudice najrazličitijih oblika, boja i veličina, a pogodne za presipanje, mešanje... Sve do druge godine kupujte detetu igračke koje se kotrljaju i imaju konopac da bi dete moglo da ih vuče. Naročito su dobre drvene i plastične, koje pri pokretu ispuštaju razne zvukove, mogu da se rastave i sastave, imaju različite elemente koji se ubacuju u neki "kalup". Takve igračke doprinose razvoju motorike, jer se dete okreće, savija ili čučne da bi nešto namestilo, pišu "Novosti".
Od druge do četvrte godine
Igračke moraju da svetle, zveče, trepere, pevaju... Decu najviše privlače kocke, odnosno sve igračke koje u njemu razvijaju malog konstruktora i graditelja i razvijaju maštu i kreativnost. U tom dobu i knjige su dobar izbor, i to one od čvrstog kartona, zaobljenih ivica, veselih boja i privlačnih ilustracija. Deci do tri najzabavnije su knjige koje uz osnovni tekst ispod preklopa imaju i sakriven odgovor, novu sliku ili stih. U ovom periodu deca imitiraju odrasle, pa su korisne igračke koje podstiču dramske igre (kostimi, telefoni, mini-kuhinje, doktorski set). Sve do sedme godine dečaci i devojčice će se radovati i lutkama, s tim što treba znati da sasvim maloj deci više odgovaraju lutke-bebe od mekanih materijala, sa punačkim rukama i nogama.
Od četvrte godine
Do polaska u školu kupujte kreativne i edukativne knjige, pazl slagalice i društvene igre (domine, čoveče ne ljuti se...). Zabavne su, nisu skupe, a uče dete da postoje pravila kojih mora da se pridržava, kao i situacije koje više zavise od sreće nego od truda. Uviđanje faktora sreće omogućava detetu da nauči da kontroliše emocije. Dobar poklon biće i table za pisanje, bockalice i različite didaktičke igračke pomoću kojih mališani vežbaju motoriku i uče se strpljenju. Pazl je dobar za sve uzraste, ali maloj deci kupujte slagalice većeg formata i sa manje delova.
(MONDO)
Prva godina
Interesuju ih kocke, posudice najrazličitijih oblika, boja i veličina, a pogodne za presipanje, mešanje... Sve do druge godine kupujte detetu igračke koje se kotrljaju i imaju konopac da bi dete moglo da ih vuče. Naročito su dobre drvene i plastične, koje pri pokretu ispuštaju razne zvukove, mogu da se rastave i sastave, imaju različite elemente koji se ubacuju u neki "kalup". Takve igračke doprinose razvoju motorike, jer se dete okreće, savija ili čučne da bi nešto namestilo, pišu "Novosti".
Od druge do četvrte godine
Igračke moraju da svetle, zveče, trepere, pevaju... Decu najviše privlače kocke, odnosno sve igračke koje u njemu razvijaju malog konstruktora i graditelja i razvijaju maštu i kreativnost. U tom dobu i knjige su dobar izbor, i to one od čvrstog kartona, zaobljenih ivica, veselih boja i privlačnih ilustracija. Deci do tri najzabavnije su knjige koje uz osnovni tekst ispod preklopa imaju i sakriven odgovor, novu sliku ili stih. U ovom periodu deca imitiraju odrasle, pa su korisne igračke koje podstiču dramske igre (kostimi, telefoni, mini-kuhinje, doktorski set). Sve do sedme godine dečaci i devojčice će se radovati i lutkama, s tim što treba znati da sasvim maloj deci više odgovaraju lutke-bebe od mekanih materijala, sa punačkim rukama i nogama.
Od četvrte godine
Do polaska u školu kupujte kreativne i edukativne knjige, pazl slagalice i društvene igre (domine, čoveče ne ljuti se...). Zabavne su, nisu skupe, a uče dete da postoje pravila kojih mora da se pridržava, kao i situacije koje više zavise od sreće nego od truda. Uviđanje faktora sreće omogućava detetu da nauči da kontroliše emocije. Dobar poklon biće i table za pisanje, bockalice i različite didaktičke igračke pomoću kojih mališani vežbaju motoriku i uče se strpljenju. Pazl je dobar za sve uzraste, ali maloj deci kupujte slagalice većeg formata i sa manje delova.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.