Na lep način mu objašnjavate zašto ne bi trebalo da udara drugu decu, zašto treba da radi domaće zadatke,  čisti sobu, ali čini vam se da nema pomaka? Dečji terapeut Kenet Beriš smatra da se razlog ne krije u vašoj upornosti, već da ponašanje kod dece, kao i odraslih, zavisi od emocija koje oseća u trenutku.

Upravljanje emocijama zato je dobro za sve aspekte života dece, tvrdi ovaj terapeut. Deca koja mogu da "savladaju" svoje emocije, više postižu u školi i imaju bolju koncentraciju. Bolji su u rešavanju konflikata i manje su skloni stresu, u odnosu na one koji svoje emocije ne mogu da kontrolišu. Osim toga, oni su i brižni prema drugima.

Upravljanje emocijama je, tvrdi Beriš, mnogo više od kontrolisanja temperamenta. Da biste to postigli, on savetuje da svaki put kada sa decom razgovarate o nekom problemu, insistirate da razgovor teče smirenim tonom.

Kontrolisanje osećanja znači sposobnost razmišljanja o tome kako se nositi sa emocijama, objašnjava terapeut. "Želimo da deca imaju sva osećanja, ali da ih te emocije ne savladaju. U redu je da budu obeshrabreni, ali ne i da odustanu, nervozni su, ali ne smeju zbog toga sedeti kod kuće... Svakako ne želimo da zbog uzbuđenja donesu neku lošu odluku".

Veliki broj terapeuta smatra da je najbolji način da deca nauče da se samokontrolišu, tako što ćete im postaviti granice i nećete im dozvoliti da urade baš sve što požele.

Ipak, on podseća i na važnost razgovora sa decom, slušanja i razumevanja njihovih briga, problema i emocija. Kada shvate da razumete njihovo razočarenje, problemi će im delovati manji i biće otvoreniji u traženju rešenja. Na taj način, pomoći ćete deci da shvate da su problem, loša osećanja i brige prolazni, da neće trajati zauvek, kao i da uz vašu pomoć mogu uspešno da reše svaki problem.