Cigarete sa ukusom slatkiša ili voća veoma su popularne među američkim tinejdžerima, ukazuje prva državna studija merenja njihove upotrebe.
Procenat raste sa uzrastom dece, tako da u završnim razredima srednje škole svaki dvanaesti tinejdžer kaže da ih je probao, pokazala je anketa iz 2011. godine, kojom je ispitano 19.000 učenika od šestog razreda osnovne do četvtrog razreda srednje škole.
objavio je državni Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).
Od 2009. godine su u SAD zabranjene cigarete sa ukusom slatkiša, voća i karanfilića, a dozvoljena je još samo aroma mentola.
Međutim, samo četiri države SAD su ograničile prodaju aromatizovanih cigareta.
Prodaja cigara mlađima od 18 godina je zabranjena, ali po ranijem izveštaju Centara za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), oko 16 odsto srednjoškolaca su 2011. godine bili pušači.
Zdravstveni zvaničnici kažu da slatka aroma maskira neprijatan ukus duvana i čini pušenje prihvatljivijim i privlačnijim za decu.
"Takozvane male cigare izgledaju kao cigarete, stvaraju zavisnost koliko i cigarete i ubijaju kao one", rekao je direktor CDC, dr Tom Friden.
Duvanske kompanije kažu da se protive da mlađi od 18 godina puše, ali marketing cigareta sa ukusom slatkiša ukazuje da one ipak pokušavaju da zainteresuju decu za pušenje, kaže Friden.
"Duvanska industrija dugo koristi proizvode s ukusom kako bi privukla decu", rekao je Deni Mekgoldrik iz Kampanje za decu bez duvana, iz Vašingtona.
Prodaja običnih i cigara sa ukusom porasla je u poslednjih 12 godina sa šest milijardi dolara na više od 13 milijardi dolara godišnje, kažu iz te organizacije.
Istraživanje CDC je sadržalo i pitanje o pušenju cigareta s ukusom mentola. Ako se uračunaju i one, više od 40 odsto dece izjavilo je da su pušila aromatične cigarete.