Auto sedista za decu nizu od 150 cm.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Porodica i roditeljstvo

Deca niža od 150 cm moraju u auto-sedišta

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Prelog za dodatne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je Udruženje "Roditelj" uputilo Ministarstvu unutrašnjih poslova, predviđa da deca niža od 150 centimetara moraju da se prevoze u auto sedištima.

"U nacrtu ovog zakona Radna grupa predlaže da se deca niža od 135 centimetara moraju prevoziti vezana u dečijim sedištima. Imajući u vidu komparativnu praksu, kao i regulative Evropske komisije, predlažemo da se izmenama obuhvate deca niža od 150 centimetara", rekla je predsednica tog Udruženja Dragana Soćanin.

Kako se navodi u saopštenju, predlaže se i pooštravanje kazni za kršenje tog člana zakona.

Dete nije bezbedno u naručju roditelja

Roditelji izbegavaju korišćenje auto sedišta iz raznih razloga, pogotovo u gradskoj vožnji i na kraćim relacijama, smatraju da spora vožnja ne može ozbiljnije da ugrozi bezbednost. Pogrešno misle da je dete bezbedno u naručju ili vezano pojasom za odrasle. Prilikom sudara, pri brzini od samo 25 kilometara na sat - deluje sila oko 20 puta veća od težine objekta. To znači da dete čija je telesna težina 10 kg u takvim okolnostima postaje teško 200 kilograma, tako da majčine ruke i krilo ne predstavljaju adekvatnu zaštitu.

 Iz Udrženja su poručili da važeće zakonsko rešenje nije predviđalo obaveznu upotrebu dečijih sedišta za veliki broj dece, koja nezavisno od uzrasta ne ispunjavaju uslove da budu bezbedno vezana samo pojasevima, prema visini i težini.

Udruženje "Roditelj" je, istakla je Soćanin, još prilikom usvajanja važećeg zakona ukazivalo na taj propust i zato je izrazila zadovoljstvo što predložene izmene idu u pravcu ispunjavanja tih praznina - proširivanje kruga dece za koju će upotreba sedišta biti obavezna, kao i pooštravanje kazni za kršenje odredbi.

"To će dugoročno uticati na promenu praksi kada je u pitanju vožnja dece, ali će isto tako stvoriti navike kod dece da se od najranijeg uzrasta ponašaju odgovorno u saobraćaju", ocenila je Soćanin.

Ona je naglasila i da studije o bezbednosti u saobraćaju i rigorozni testovi, koji se sprovode u okviru Evropske unije, pokazuju da se pravilnom upotrebom auto sedišta smanjuje smrtnost dece pri sudarima za više od 50 odsto, a novorođenčadi čak za oko 70 odsto

Ukoliko mališani nisu dostigli dovoljnu visinu i težinu da bi koristili pojas za odrasle, on im ne pruža zaštitu, a može im čak naneti dodatne povrede usled nepravilnog korišćenja.

Predlog i komentare na izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima sačinile su članice specijalizovanog tima Udruženja "Roditelj", koji se bavi bezbednošću dece u saobraćaju i edukacijom roditelja o pravilnoj upotrebi auto sedišta.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.

Komentari 16

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Marko

Imam troje dece od 4 do 8 godina. RECITE U KOJE VOZILO ISPOD 2000 KUBIKA MOGU STAVITI 3 SEDISTA POZADI? VARIJANTE SA 7 SEDISTA NE VREDE JER ONDA NESTANE PROSTOR GEPEKA. BAR SMANJITE REGISTRACIJU ZA STARIJA VOZILA.

neko

@Marko Citroen xsara Picasso.

Daki

Ovaj predlog zakona uvaženog udruženja nije dobar. Koristim priliku da ga dopunim. Dakle obavezno dodatno sedište za decu lakšu od 100kg i nižu od 180cm. Mislim da ćemo se svi složiti da bezbednost mora biti na prvom mestu i da je ovo prava mera. Srdačan pozdrav od zabrinutog roditelja.

loader