Nakon položene vožnje, pogotovo mladi ljudi, susreću se sa raznim nedoumicama i žele da mimo auto-škole saznaju i nauče neke savete i olakšice koje su uveliko odomaćene u našoj saobraćajnoj kulturi. Uvek je važilo pravilo da je praksa daleko drugačija od teorije i da je potrebno da prođe određeno vreme kako biste ukačili sve fore. A uvek je dobro da se čuje i poneki savet starijih.

Upravo je jedan korisnik zatražio pomoć iskusnih vozača i na Reditu upitao za tri saveta za bezbednu brzu vožnju na autoputu. Takođe, imajte u vidu da maksimalna dozvoljena brzina kretanja vozila na auto-putu u Srbiji iznosi 130 km/h, što je daleko brže od uobičajene vožnje. A sudeći po pitanju, može se zaključiti da je korisnik tek položio i počeo da se privikava na saobraćaj. Ali, složićete se da se gradska vožnja umnogome razlikuje od one na otvorenom putu.

"U auto školama se uglavnom uči i vežba po gradskim naseljima, a nemaju svi priliku da dobiju savet iskusnih vozača iz prve ruke tako da deo ljudi bude prepušten sam sebi", napisao je korisnik i dodao:

"Ovde ne mislim ni na kakvo divljanje već na normalnu vožnju od 120km/h na autoputu što je ipak znatno brže od uobičajene vožnje. Koja tri najvažnija saveta biste vi dali nekome da uvek ima na umu osim na primer očiglednih kao što su da ne zaspi za volanom, da misli unapred o rupama na putu, držanju odstojanja, probušenoj gumi itd...?"

Odgovori koji su usledili veoma su korisni i mogu mnogima da posluže, ali i da spase život prilikom vožnje, a ovo su neki od njih:

"Prvi postulat vožnje bilo gde, ne samo na autoputu glasi: Ponašaj se kao da je svaki učesnik u saobraćaju malouman dok ne dokaže suprotno. A i tada sumnjaj da je varao", bio je prvi od komentara.

"Najbitniji savet koji može da ti spasi život je: ako ti se pokvari auto i parkiraš ga u zaustavnu traku, preskoči preko ograde i nikako nemoj da sediš u autu, ispred ili iza njega, dok čekaš pomoć. Mnogi ljudi su ovako poginuli", napisao je jedan korisnik i dodao još jedan koristan savet:

"Poštuj ograničenje brzine kada je maglovito. Ako ti neko blica da se pomeriš dok si u brzoj traci, a pritom pretičeš i imaš nekoga sa strane daj levi migavac da staviš vozaču iza tebe do znanja da ne možeš trenutno da se pomeriš nego da ćeš se pomeriti kada bude uslova za to."

"Radi sve na vreme tj. ranije nego sto radiš po gradu i van grada, jer voziš velikom brzinom stoga treba ti par sekundi da sve to uradiš ispravno. Kočiš ranije, prestrojavaš se za izlaz ranije, gledaš više u retrovizore i pre nego što se prestrojiš par puta, jer može vozač koji vozi dvesta na sat da se pojavi za dve sekunde i da te pokupi", objasnio je drugi.

"Prvo i osnovno NEMOJ VOZITI U LEVOJ TRACI MAKAR I IŠAO PO OGRANIČENJU - leva traka je samo za preticanje i kad to obaviš onda se vratiš u desnu. Većina ljudi vozi 10-20 kilometara na sat preko ograničene brzine i smetaćeš im jer ne mogu da te preteknu bezbedno sa desne strane. Drugo najbitnije jeste da u slučaju bilo kakvog kvara nikako ne ostaješ u kolima, parkiraj ih ili odguraj u zaustavnu traku i skloni se pored puta (iza ograde ako postoji)."

I treća stvar: "Kada se uključuješ na autoput nikada nemoj da usporavaš, što znači da ideš tom trakom, ubrzavaš i čekas priliku da se uključiš u srednju traku. U slučaju da nemaš priliku da se uključiš, a tvoja traka postaje zaustavna u nastavku, nastavi da ubrzavaš i vozi malo zaustavnom. Ljudi će usporiti i pustiti te da uđeš u srednju traku, a ako staneš tu gde počinje zaustavna onda te niko neće pustiti jer moraju skroz da stanu na sred autoputa kako bi ti krenuo", napisao je ovaj korisnik.

Za kraj je još jedan iskusan vozač podsetio na tri osnovna pravila za bezbednu vožnju na auto-putu:

  1. Drži odstojanje od auta ispred sebe
  2. Ne fiksiraj pogled, neka ti oči uvek "šetaju"
  3. Ne gledaj samo u auto ispred sebe, gledaj sta se događa i ispred njega

(MONDO)