Policajac prilikom kontrole učesnika u saobraćaju treba da pozdravi rukom i rečima, nakon čega mu saopštava da se radi o kontroli, saopštava razlog zaustavljanja, odnosno ukazuje na učinjeni prekršaj, navodi se u Pravilniku.
Saobraćajac treba da obavesti vozača i putnike da ne smeju da napuštaju vozilo, i da se vozač može uključiti u saobraćaj tek kad mu on to odobri. Ipak, ukoliko "uslovi bezbednosti omogućavaju", policajac može dozvoliti vozaču i putnicima da napuste vozilo ako je to potrebno radi efikasnije kontrole.
U skladu sa odredbama o poštovanju ličnosti kontrolisanog učesnika u saobraćaju, i brizi saobraćajca za "dostojanstvo kontrolisanog lica", prilikom kontrole vozač ne sme da bude "u neprimerenom položaju" niti izložen nepovoljnim atmosferskim prilikama.
To znači da policijski službenik licu koje kontroliše može omogućiti da sedi u službenom vozilu, navodi se u dokumentu čiji je pun naziv "Pravilnik o načinu vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima i vođenju obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja".
Pravilnik detaljno propisuje i uslove za odnošenje vozila paukom, odnosno postavljanje "lisica" na točkove, kao i faze postupka, koje utiču i na cenu koju će nesavesni vozač platiti.
Uklanjanje ili blokiranje vozila se vrši na osnovu naloga koji izdaje policajac koji zatekne nepropisano parkirano, odnosno zaustavljeno vozilo.
Novina propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja i precizirana Pravilnikom jeste kažnjavanje i uklanjanje vozila na osnovu video nadzora ili foto-zapisa. Tada se rešenje donosi u elektronskoj formi i elektronski dostavlja licu koje uklanja vozilo, što znači da nije neophodno prisustvo saobraćajca.
Postupak uklanjanja vozila smatra se započetim kada specijalno vozilo stigne na mesto rada ili kada su započete pripreme za uklanjanje ili kada je dobijen nalog za premeštanje. Uklanjanje se smatra završenim u trenutku odmicanja najmanje jednog para točkova vozila od podloge, nakon čega nije moguće prekinuti uklanjanje vozila po izdatom nalogu.
Uklanjanje, odnosno blokiranje vozila, biće prekinuto ako se vozač pojavi na licu mesta i prihvati da sam ukloni vozilo, propisano je Pravilnikom.
Vozilo se može premestiti i kada vozilo nije nepropisno zaustavljeno ili parkirano, ako je to neophodno zbog održavanja javnih manifestacija poput litija, mitinga, povorki, sportskih manifestacija, obezbeđenja trase kretanja diplomatskih predstavnika ili visokih zvaničnika stranih država, radova na putu, elementarnih nepogoda. U tom slučaju troškove premeštanje plaća organizator manifestacije.
Pravilnikom je rešen i problem koji su imali taksisti zbog striktne primene zabrane zaustavljanja i parkiranja.
Sada se dozvoljava da "vozilo koje se neposredno koristi za zadovoljenje javnih potreba građana" može da ostane nepropisno zaustavljeno ili parkirano dok primi putnike ili oni izađu, a najduže 15 minuta.
(Beta)
Saobraćajac treba da obavesti vozača i putnike da ne smeju da napuštaju vozilo, i da se vozač može uključiti u saobraćaj tek kad mu on to odobri. Ipak, ukoliko "uslovi bezbednosti omogućavaju", policajac može dozvoliti vozaču i putnicima da napuste vozilo ako je to potrebno radi efikasnije kontrole.
U skladu sa odredbama o poštovanju ličnosti kontrolisanog učesnika u saobraćaju, i brizi saobraćajca za "dostojanstvo kontrolisanog lica", prilikom kontrole vozač ne sme da bude "u neprimerenom položaju" niti izložen nepovoljnim atmosferskim prilikama.
To znači da policijski službenik licu koje kontroliše može omogućiti da sedi u službenom vozilu, navodi se u dokumentu čiji je pun naziv "Pravilnik o načinu vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima i vođenju obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja".
Pravilnik detaljno propisuje i uslove za odnošenje vozila paukom, odnosno postavljanje "lisica" na točkove, kao i faze postupka, koje utiču i na cenu koju će nesavesni vozač platiti.
Uklanjanje ili blokiranje vozila se vrši na osnovu naloga koji izdaje policajac koji zatekne nepropisano parkirano, odnosno zaustavljeno vozilo.
Novina propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja i precizirana Pravilnikom jeste kažnjavanje i uklanjanje vozila na osnovu video nadzora ili foto-zapisa. Tada se rešenje donosi u elektronskoj formi i elektronski dostavlja licu koje uklanja vozilo, što znači da nije neophodno prisustvo saobraćajca.
Postupak uklanjanja vozila smatra se započetim kada specijalno vozilo stigne na mesto rada ili kada su započete pripreme za uklanjanje ili kada je dobijen nalog za premeštanje. Uklanjanje se smatra završenim u trenutku odmicanja najmanje jednog para točkova vozila od podloge, nakon čega nije moguće prekinuti uklanjanje vozila po izdatom nalogu.
Uklanjanje, odnosno blokiranje vozila, biće prekinuto ako se vozač pojavi na licu mesta i prihvati da sam ukloni vozilo, propisano je Pravilnikom.
Vozilo se može premestiti i kada vozilo nije nepropisno zaustavljeno ili parkirano, ako je to neophodno zbog održavanja javnih manifestacija poput litija, mitinga, povorki, sportskih manifestacija, obezbeđenja trase kretanja diplomatskih predstavnika ili visokih zvaničnika stranih država, radova na putu, elementarnih nepogoda. U tom slučaju troškove premeštanje plaća organizator manifestacije.
Pravilnikom je rešen i problem koji su imali taksisti zbog striktne primene zabrane zaustavljanja i parkiranja.
Sada se dozvoljava da "vozilo koje se neposredno koristi za zadovoljenje javnih potreba građana" može da ostane nepropisno zaustavljeno ili parkirano dok primi putnike ili oni izađu, a najduže 15 minuta.
(Beta)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!