Uvreženo je mišljenje da se prosečan čovek tokom praznika ugoji bar dva kilograma. Obilni obroci, ukusne poslastice i alkoholna pića su glavni krivci. Stručnjaci kažu da postoje ljudi koji su ekstremni, pa su spremni da sebi uskrate uživanje u hrani kako se ne bi ugojili. Takođe ističu da je to pogrešno, jer ukoliko se desi da pokleknu, lako dolazi do prejedanja. Ipak, postoje načini koji mogu da vam pomognu da ostanete na istoj telesnoj težini tokom praznika:

"Zaradite" poslastice

Pre nego što posegnete za ukusnim kolačima, tortom ili slatkišima, postavite sebi zadatak. Zaradite poslasticu tako što ćete vežbati. Ako odradite dobar trening, počastite sebe ugljenim hidratima. Na taj način možete da sprečite neželjeno nakupljanje masti i povećate šanse da se kalorije pretvore u mišiće. Poslastice nakon treninga vam zapravo pomažu da se brzo oporavite jer mu na taj način dajete energiju.

Pravilo 80/20

Umesto da brinete o obrocima koje ćete pojesti tokom praznika, fokusirajte se na zdravu i čistu ishranu 80 odsto vremena. Jedite nemasne proteine, puno povrća, dobre ugljene hidrate i zdrave masti. Odlično bi bilo da izbegavate prerađenu brzu hranu. Ako to učinite, onda 20 odsto možete da potrošite na hranu koja i nije toliko zdrava.

Nastavite da trenirate

Ne odustajte od fizičke aktivnosti. Ukoliko ste otputovali, potrudite se da pronađete teretanu i odradite makar jedan trening. Kalorije možete da sagorite i kod kuće ili u hotelu sa raznim rekvizitima za koje postoje mnogobrojni tutorijali. Ukoliko planirate planinarenje ili skijanje, to je pun pogodak! Sve će vam to pomoći da ostanete u formi i vitki.

BONUS VIDEO:

ISHRANA Kurir TV

(MONDO/T.V.)