JP "Putevi Srbije" zatražilo je od Vlade odobrenje za poskupljenje putarina za 11 odsto, a nove cene važiće od 1. jula, najavili su iz ove firme. Putarine su poslednji put poskupele 2008, a zbog poskupljenja, u kasu "Puteva Srbije" do kraja godine će se sliti oko 900 milijardi dinara više, piše "Press".
Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak najavio je juče da bi Vlada Srbije trebalo da odobri poskupljenje putarina i istakao da je to preduzeće tražilo povećanje cena programom poslovanja za ovu godinu.
S druge strane, predsednik udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić najavio je za "Press" da će se svi autoprevoznici sigurno pobuniti protiv najavljenog poskupljenja putarina.
"Putarine kod nas su već previsoke i sigurno je da srpski prevoznici to ne mogu da izdrže. Uz drastično povećanje cena goriva, dizanje cena drumarina će nas dovesti do toga da zaustavimo kamione, pa ni država neće moći da nam naplaćuje nikakve dažbine i biće na gubitku. I sa sadašnjim cenama većina nas već posluje na nuli. Ukoliko se povećaju putarine, mislim da ćemo biti prisiljeni da zaustavimo kamione i izađemo na ulicu", kaže Mandić za "Press".
Da li će "Putevima Srbije" biti odobreno povećanje putarina odlučiće Vlada Srbije. U resornom Ministarstvu infrastrukture juče, međutim, "Pressu" nisu odgovorili da li se slažu sa ovim predlogom, a odgovor nije dobijen ni u kabinetu premijera Mirka Cvetkovića, koji obavlja i funkciju ministra finansija.
On dodaje da se u inostranstvu za mnogo manje para može prelaziti veća kilometraža po autoputevima.
"Vi kamionom kroz Mađarsku za 12 evra možete da se vozite 24 sata. Znači da odete negde i da se vratite tim istim putem. Mi često, kada imamo posla, tamo za te pare pređemo i po 600 kilometara. A pogledajte koliko to košta kod nas. Na autoputu od Beograda do Niša, na deonici od oko 240 kilometara, za manji kamion potrebno je platiti oko 20 evra za putarine samo u jednom pravcu", objašnjava Mandić.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) takođe se protive odluci "Puteva Srbije" da traži povećanje putarina, jer smatraju da taj novac neće biti iskorišćen za poboljšanje puteva.
"Kako ovakvo poskupljenje može da bude osnovano? Mnogi nas zaobilaze ili se voze sporednim putevima kako bi izbegli Koridor 10 zbog visokih putarina. Srbija mora da bude u skladu sa zemljama u okruženju i da naplaćuje jeftinije putarine. Jer, ne možemo samo u Evropu deklarativno, već moramo to i da pokažemo konkretnim potezima. I pitanje je da li su ove pare za koje i sada plaćamo putarinu usmerene za puteve ili samo za plate u tom preduzeću", kaže za "Press" Goran Papović, predsednik NOPS-a.
U "Putevima Srbije", inače, juče su objavili i da su već povećali godišnji prihod od putarina za 860.000 evra, uvođenjem video-nadzora i analize naplate putarina.
"Time je onemogućen bilo kakav vid organizovanih krađa zaposlenih na naplati putarine", izjavio je direktor naplate putarine u tom preduzeću Milenko Caković za "Press".
(MONDO)
Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak najavio je juče da bi Vlada Srbije trebalo da odobri poskupljenje putarina i istakao da je to preduzeće tražilo povećanje cena programom poslovanja za ovu godinu.
S druge strane, predsednik udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić najavio je za "Press" da će se svi autoprevoznici sigurno pobuniti protiv najavljenog poskupljenja putarina.
"Putarine kod nas su već previsoke i sigurno je da srpski prevoznici to ne mogu da izdrže. Uz drastično povećanje cena goriva, dizanje cena drumarina će nas dovesti do toga da zaustavimo kamione, pa ni država neće moći da nam naplaćuje nikakve dažbine i biće na gubitku. I sa sadašnjim cenama većina nas već posluje na nuli. Ukoliko se povećaju putarine, mislim da ćemo biti prisiljeni da zaustavimo kamione i izađemo na ulicu", kaže Mandić za "Press".
Da li će "Putevima Srbije" biti odobreno povećanje putarina odlučiće Vlada Srbije. U resornom Ministarstvu infrastrukture juče, međutim, "Pressu" nisu odgovorili da li se slažu sa ovim predlogom, a odgovor nije dobijen ni u kabinetu premijera Mirka Cvetkovića, koji obavlja i funkciju ministra finansija.
On dodaje da se u inostranstvu za mnogo manje para može prelaziti veća kilometraža po autoputevima.
"Vi kamionom kroz Mađarsku za 12 evra možete da se vozite 24 sata. Znači da odete negde i da se vratite tim istim putem. Mi često, kada imamo posla, tamo za te pare pređemo i po 600 kilometara. A pogledajte koliko to košta kod nas. Na autoputu od Beograda do Niša, na deonici od oko 240 kilometara, za manji kamion potrebno je platiti oko 20 evra za putarine samo u jednom pravcu", objašnjava Mandić.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) takođe se protive odluci "Puteva Srbije" da traži povećanje putarina, jer smatraju da taj novac neće biti iskorišćen za poboljšanje puteva.
"Kako ovakvo poskupljenje može da bude osnovano? Mnogi nas zaobilaze ili se voze sporednim putevima kako bi izbegli Koridor 10 zbog visokih putarina. Srbija mora da bude u skladu sa zemljama u okruženju i da naplaćuje jeftinije putarine. Jer, ne možemo samo u Evropu deklarativno, već moramo to i da pokažemo konkretnim potezima. I pitanje je da li su ove pare za koje i sada plaćamo putarinu usmerene za puteve ili samo za plate u tom preduzeću", kaže za "Press" Goran Papović, predsednik NOPS-a.
U "Putevima Srbije", inače, juče su objavili i da su već povećali godišnji prihod od putarina za 860.000 evra, uvođenjem video-nadzora i analize naplate putarina.
"Time je onemogućen bilo kakav vid organizovanih krađa zaposlenih na naplati putarine", izjavio je direktor naplate putarine u tom preduzeću Milenko Caković za "Press".
(MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija