Vi gledate u njih, a one u vas. Tako će uskoro biti kada stanete ispred "Beneton" izloga. Ova kompanija će početi da u svoje izloge postavlja lutke sa sakrivenom kamerom u oku, čiji softver omogućava da prepozna starost, pol i rasu kupca.
Lutke u izlogu će imati uobičajan izgled, osim što će neke od njih imati u oku kameru koja će, zahvaljući softveru kompanije "Almaks", kod prolaznika uspeti da identifikuje koliko ima godina, kog je pola i rase. Svi ti podaci će pomoći trgovcima pri odluci kojom robom da snabdevaju svoje radnje, da ih bolje izlože, ali i da se zaštite od mogućih krađa.
"Beneton" ne želi da otkrije u kojim radnjama već koristi kameru "ajsi", ali "Blumberg" piše da se veruje da je ova tehnologija već u upotreb širom Amerike i Evrope.
Jedan od klijenata kompanije Almaks je posle postavljanja takvih lutki, uveo kolekcije za decu pošto je kamera registrovala sve veći broj dece u radnji, dok je drugi trgovinski lanac počeo da upošljava radnike koji govore kineski jezik zbog dolaska velikog broja kupaca iz Azije.
Međutim, već su se javile kritike da ovakva "špijunska" tehnika može lako da pređe granicu privatnosti. Pravnici se pitaju da li su kupci u ovom slučaju uopšte adekvatno obavešteni da su snimani i da im kamera "uzima" podatke, a narušeno je i njihovo pravo na izbor da li žele uopšte tako nešto, piše "Fajnenšel post".
Ono što će dodatno naljutiti kritičare ove tehnologije, jeste najava kompanija "Almaks" da radi na usavršavanju kamere "ajsi" koja će moći i da snima razgovore kupaca dok oni razgledaju izloženu garderobu na lutkama.
(Tanjug)