Novim, revolucionarnim modelom TF-X moći će da leti svako, a brzina oko 320 kilometara na sat. Pilotska dozvola neće biti neophodna.
“Želimo da stvorimo leteći auto kojim može da upravlja znatno skoro svako. Takođe, želimo da naše vozilo bude bezbedniji od današnjih privatnih letjelica”, kaže za "Glas Amerike" direktor "Terafudže" Karl Ditrik.
TF-X će imati softver u koji će biti potrebno samo da se unesu parametri za željenu destinaciuju, a onda će nešto poput današnjeg autopilota, uraditi sve ostalo.
"Vozila koja sama mogu da lete moraju da znaju gde je svaka druga letelica u okolini, da znaju meteorološke uslove i kako da ih zaobiđu, da znaju gde su područja zabranjena za letenje. U suštini, moraju da budu uključena u mrežu razmene podataka”, kaže Ditrik.
Takva mreža već se razvija u SAD. Kada TF-X bude spreman za letenje - sigurno već postojati.
Na drumu i prilikom vertikalnog uzletanja i sletanja pogon će davati elektromotori. Baterije će se puniti ili radom benzinskog motora tokom leta ili napajanjem iz mreže. Pre poletanja operater će odabirati primarni i rezervni aerodrom.
U slučaju da tokom leta ili vožnje dođe do kvara, reagovaće kompjuter, koji će imati sopstvenu zaštitu. U ekstremnoj situaciji, kada otkažu svi sistemi za napajanje, operater će morati da zna samo jednu stvar - kako da povuče ručicu koja oslobađa padobran.
Prototip "tranzišn", već poseduje sve navedeno, a prvi "pravi" TF-X, očekuje se za oko 12 godina.
(MONDO)
“Želimo da stvorimo leteći auto kojim može da upravlja znatno skoro svako. Takođe, želimo da naše vozilo bude bezbedniji od današnjih privatnih letjelica”, kaže za "Glas Amerike" direktor "Terafudže" Karl Ditrik.
TF-X će imati softver u koji će biti potrebno samo da se unesu parametri za željenu destinaciuju, a onda će nešto poput današnjeg autopilota, uraditi sve ostalo.
"Vozila koja sama mogu da lete moraju da znaju gde je svaka druga letelica u okolini, da znaju meteorološke uslove i kako da ih zaobiđu, da znaju gde su područja zabranjena za letenje. U suštini, moraju da budu uključena u mrežu razmene podataka”, kaže Ditrik.
Takva mreža već se razvija u SAD. Kada TF-X bude spreman za letenje - sigurno već postojati.
Na drumu i prilikom vertikalnog uzletanja i sletanja pogon će davati elektromotori. Baterije će se puniti ili radom benzinskog motora tokom leta ili napajanjem iz mreže. Pre poletanja operater će odabirati primarni i rezervni aerodrom.
U slučaju da tokom leta ili vožnje dođe do kvara, reagovaće kompjuter, koji će imati sopstvenu zaštitu. U ekstremnoj situaciji, kada otkažu svi sistemi za napajanje, operater će morati da zna samo jednu stvar - kako da povuče ručicu koja oslobađa padobran.
Prototip "tranzišn", već poseduje sve navedeno, a prvi "pravi" TF-X, očekuje se za oko 12 godina.
(MONDO)
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Partizan je u problemu, a postoji samo jedno rešenje: Prvi ispit je pao, vreme je za popravni!
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu