
Kupci su 3,48 puta bili spremniji da pogledaju ljubavni roman ili kuvar kada bi namirisali čokoladu a 5,93 puta su bili spremniji da ih kupe.
"Kada kupci namirišu čokoladu, koncepti koji se vezuju za čokoladu poput kuvanja odmah iskrsnu u umu mušterije", rekao je autor studije Liv Duše.
U studiji se navodi da su hrana, piće i romansa snažno povezani sa mirisom čokolade, ali da slično pravilo ne važi u drugim kategorijama poput stripa, umetnosti, baštovanstva, ekonomije, menadžmenta, zakonodavnih spisa, krimića ili turističkih vodiča.
Zanimljivo je da je u radnjama gde je čokolada mirisala došlo do skoka prodaje i ovih žanrova ali taj porast nije bio mnogo veliki.
Ranije studije utvrdile su da čokolada pozitivno utiče na raspoloženje mušterija koje su tada spremne da ostanu duže u radnji i pažljivije prouče proizvode.
Studija antverpenskih stručnjaka potvrdila je da "prisustvo mirisa čokolade ima pozitivan uticaj na generalno ponašanje, ali negativan na 'ciljano' ponašanje u radnji", odnosno da su ljudi zbog mirisa spremniji da razgledaju iako nisu došli sa tom namerom.