Sigurno ste primetili kada ste zbog prehlade ili neke druge bolesti uzimali lekove, da su neki od njih obojeni. Iako je većina lekova bele boje, pilule i antibiotici obično znaju da budu šareni - tačnije da se sastoje od dve boje. Ali šta boja na njima zapravo označava?

Farmaceut Abas Kanani otkrio je kako boje zapravo nemaju mnogo veze sa samim lekovima koliko su samo mudra marketinška odluka. Kako je rekao, boju pilule određuje proizvođač i nema uticaja na efikasnost leka. Često su to marketinški izbori.

Prethodno istraživanje je pokazalo da su crvena, žuta i narandžasta povezana sa stimulativnim efektom, dok su plava i zelena povezana sa umirujućim.

"Za mnoge pacijente, unapred utemljena uverenja pre uzimanja leka često mogu da utiču na njihov ishod, u smislu efikasnosti leka i neželjenih efekata. Ovo je poznato kao placebo efekat, gde farmakološko delovanje utiče na pacijenta", istakao je ovaj farmaceut i dodao da izbegavate one najskuplje, jer je u većini slučajeva po sredi marketing i sam brend.

Pored toga, upozorio je da je najvažnija stvar koju treba da uradite pre kupovine bilo kog leka protiv prehlade i gripa, da zaista sagledate svoje simptome, jer ne želite da trošite novac na proizvod koji ih zapravo neće ublažiti.

Postoje tri vrste sastojaka koji mogu napraviti pravu razliku, u zavisnosti od toga kako se osećate - prvi je dekongestiv (takođe poznat kao vazokonstriktor) ako imate začepljen nos, drugi je sredstvo za iskašljavanje sluzi, a treći je sredstvo za suzbijanje suvog kašlja.

(MONDO)