
Srpska književna zadruga predstavila je novu knjigu jednog od najvećih živih pesnika srednje generacije Rajka Petrova Noga (61) "Ječam i kaloper", u podnaslovu "Glosa", koju je objavila u saradnji sa Beogradskom knjigom.
Urednik Dragan Lakićević je istakao da je bio iznenadjen i uzbudjen dok je čitao rukopis tog dela, jer je otkrivao jednog novog Noga, jer napisao "lirsko pripovednu simfoniju".
"Iznutra poezija, spolja proza", definisao je knjigu Lakićević, dodajući da je to "zgusnuta potraga za izgubljenim roditeljima, njihovim grobovima, a potom otkriće zavičaja, prirode i predanja"
Objašnjavajući zašto je knjiga nazvana glosom, on je rekao da se radi o pesnikovom lirskom i ličnom zaveštanju i sazetoj esenciji njegovog pesništva i života.
Akademik Milosav Tešić, autor pogovora naslovljenog "Doticaj s počelom kao vid kanonizacije jednog dramatičnog pevanja", smatra da se radi o žanrovski jedinstvenom delu u koje se smestilo Nogovo pesničko biće - lirsko i epsko, nostalgično i melanholično, stvarnosno i metafizičko.
Prema njegovoj oceni, radi se o "najosobenijem pevanju u savremenoj srpskoj poeziji" i "emotivno izatkanoj zvučnoj šarenici", čija vrednost i lepota jednačno izviru iz "jezgrovitog pričanja, jezičke prosejanosti i osobenog rečeničkog ritma".
Pesnik je knjigu nazvao "malim parastosom za njegovo najmilije" i svojevrsnim ličnim epitafom i objasnio da mu se forma sama nametnula.
(Tanjug)
Urednik Dragan Lakićević je istakao da je bio iznenadjen i uzbudjen dok je čitao rukopis tog dela, jer je otkrivao jednog novog Noga, jer napisao "lirsko pripovednu simfoniju".
"Iznutra poezija, spolja proza", definisao je knjigu Lakićević, dodajući da je to "zgusnuta potraga za izgubljenim roditeljima, njihovim grobovima, a potom otkriće zavičaja, prirode i predanja"
Objašnjavajući zašto je knjiga nazvana glosom, on je rekao da se radi o pesnikovom lirskom i ličnom zaveštanju i sazetoj esenciji njegovog pesništva i života.
Akademik Milosav Tešić, autor pogovora naslovljenog "Doticaj s počelom kao vid kanonizacije jednog dramatičnog pevanja", smatra da se radi o žanrovski jedinstvenom delu u koje se smestilo Nogovo pesničko biće - lirsko i epsko, nostalgično i melanholično, stvarnosno i metafizičko.
Prema njegovoj oceni, radi se o "najosobenijem pevanju u savremenoj srpskoj poeziji" i "emotivno izatkanoj zvučnoj šarenici", čija vrednost i lepota jednačno izviru iz "jezgrovitog pričanja, jezičke prosejanosti i osobenog rečeničkog ritma".
Pesnik je knjigu nazvao "malim parastosom za njegovo najmilije" i svojevrsnim ličnim epitafom i objasnio da mu se forma sama nametnula.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.