Akumulatori ne vole niske temperature. Koliko je ova komponenta svakog automobila stvarno osetljiva na spoljašnju temperaturu znaju, pored stručnjaka, i vozači koje je ona izdala.
Kako se tako nešto ne bi događalo, vozačima se savetuje da provere njegovo stanje i to pre nego što temperature počnu da odlaze u "minus", jer tada, kapacitet akumulatora ume da padne za više od 20 odsto.
Ako je akumulator ispravan odnosno pun, to neće predstavljati nikakav problem. Međutim, ako ga koristite već nekoliko godina, moguće se da je njegov kapacitet oslabio, pa će u pomenutim vremenskim uslovima doći do problema s pokretanjem motora.
Tada nije loše imati punjač akumulatora iset kablova za paljenje.
Pri kupovini takvog seta treba biti obazriv jer ima modela koji nisu dovoljno kvalitetni da premoste vezu između dva akumulatora, posebno ako su i pitanju snažniji modeli namenjeni obično paljenju dizel motora.
Najjednostavniji način da procenite njihov kvalitet je težina. Što su teži, to znači da imaju više bakra u sebi i da će bolje služiti svrsi. Takođe, gledajte da su kontakt klešta izrađena od kvalitetnijeg metala.
Iskusni vozači će reći da su najpouzdaniji kablovi oni koje napravite u sopstvenoj režiji.
Šta je potrebno da biste napravili dobar set kablova za startovanje motora? Dva puta tri metra kabla sa bakarnom žicom poprečnog prečnika 6-10 kvadratnih milimetara, četvoro kontakt klešta, nekoliko vezica, nešto alata i jedan koristan video, poput ovog:
Želimo da vam automobil pali iz prve tokom cele zime.