Svi se rađamo sa određenim predispozicijama koje se mogu i ne moraju razviti. Period od rođenja do sedme godine života je ključan u razvoju svakog od nas. Deca se u tom periodu igraju i na taj način upoznaju svet, istražuju, razvijaju svoje potencijale, razvijaju prva interesovanja, maštu i kreativnost. U tom periodu igračke su glavno sredstvo razvijanja svega pomenutog, pa je veoma važno da se deca igraju pravilno odabranim igračkama.

Decu treba usmeravati da kroz igru uče i razvijaju svoje pune potencijale i interesovanja, jer će od toga imati korist u odraslom dobu.

Igračka mora da zadovolji detetovu potrebu za igrom , ali i istraživanjem, imitacijom i pokretom.

Igračka treba da bude bezbedna sa dva aspekta: funkcionalnog, da njegova funkcija pravilno usmerava dete, i fizičko-hemijskog, odnosno da poseduje atest o zdravstvenoj isptavnosti. Takođe, igračka treba da bude prilagođena uzrastu deteta i da podstiče na razmišljanje.

Pozitivan uticaj na razvoj dečjih interesovanja imaju društvene igre, interaktivni posteri znanja, memo pitalice, slagalice, edukativni koferi, konstruktori, 3D puzzle. Svaka od ovih igračaka na sebi svojstven način razvija dečje potencijale.

Deca sa smetnjama u razvoju mogu da imaju značajna poboljšanja ako se igraju precizno odabranim igračkama. Sa razvojem fine motorike koja se može razviti kroz igru, istovremeno se razvija i govorni aparat.

Zato, kada birate igračku za dete, ne kupujte samo ono što vam se dopadne "na oko", već razmislite da li ta igračka ispunjava uslove, odnosno, hoće li doprineti razvoju vašeg deteta.